Super zdravá přísada, která dodá vašim dobrotám chuť bílé čokolády
29. 05. 2019, Kategorie Zdraví a sport
726 shlédnutí

Super zdravá přísada, která dodá vašim dobrotám chuť bílé čokolády

https://www.mindbodygreen.com/articles/how-to-use-cacao-butter-to-make-everything-taste-like-white-chocolate

Pokud vás zajímá zdravá kuchyně, určitě používáte přírodní kakao, hnědý prášek, se kterým připravíte dobroty s chutí čokolády, ať už pečete sušenky nebo děláte koktejl.

 Super zdravá přísada, která dodá vašim dobrotám chuť bílé čokolády

V dobách dávných Aztéků bylo kakao považováno za potravinu bohů. Přírodní kakao se vyrábí z kakaových bobů, rostoucích na kakaovnících, které se pěstují v tropických oblastech. Při výrobě kakaa se postupuje tak, že vyloupané kakaové boby se nejprve fermentují, suší a praží. Upražené kakaové boby jsou rozdrceny na kakaovou drť, ze které jsou následně odstraněny slupky, uvolněné během pražení. Kromě slupek je třeba odstranit i tvrdý klíček. Kakaová drť se mele na kakaovou hmotu, která se pak lisuje. Lisováním se oddělí pevné látky a tuk. Sušina s malým obsahem kakaového másla je rozemleta na jemný kakaový prášek, který znáte a milujete.

To, co nás však zajímá dnes, je tuk, tedy kakaové máslo.

 Super zdravá přísada, která dodá vašim dobrotám chuť bílé čokolády

Kakaové máslo je stále ve wellness světě poněkud tajemstvím, a to i přes to, že se může chlubit množstvím zdravých vlastností, které mohou soupeřit s více známým kakaovým práškem. Jedna polévková lžíce kakaového másla má 27,1 mg fytosterolů, což je složka, která pomáhá snižovat hladinu špatného cholesterolu. V řadě studií bylo také zjištěno, že má protizánětlivé vlastnosti.

 Super zdravá přísada, která dodá vašim dobrotám chuť bílé čokolády

Nejdůležitější je však skutečnost, že kakaové máslo je kulinářským tajemstvím, jak dosáhnout toho, aby zdravé pokrmy chutnaly, jako byste do nich dali bílou čokoládu. Jeho jemná, krémová chuť dává typické aroma bílým čokoládám na trhu, které jsou plné mléka a cukru. Může ale dodat chuť bílé čokolády i pochoutkám, které žádný cukr neobsahují. Chcete latte s chutí bílé čokolády? Rozpusťte lžíci kakaového másla a smíchejte s ostatními složkami. Chcete banánový chlebíček s chutí bílé čokolády? Rozpusťte kakaové máslo a přidejte jej do jakéhokoli tuku, který recept vyžaduje. Pokud chcete jednoduše bílé čokoládové tyčinky, můžete smíchat rozpuštěné kakaové máslo s kokosovým mlékem v prášku a sladidlem dle vašeho výběru, a poté nanést v tenké vrstvě na pergamenový papír a nechat ho vychladnout. Pokud si chcete udělat vlastní tmavou čokoládovou tyčinku, můžete smíchat rozpuštěné kakaové máslo s kakaovým práškem a sladidlem dle vašeho výběru a udělat to samé.


Kakaové máslo může dobře fungovat i v pikantních pokrmech. Dobře se hodí k bazalce, pepři, zelenému hrášku, pečenému květáku a do rybích pokrmů. Experimentování s kakaovým máslem může přinést nečekané, vzrušující výsledky a udělat z vás nadšenou kuchařku.


Jedna námitka – i když je kakaové máslo zdravé (zejména ho chválí nadšenci pro keto dietu), má vysoký obsah nasycených tuků a nemělo by se jíst ve vysokých množstvích denně. Ale nebojte se - pokud máte nějaké kakaové máslo navíc, můžete ho také použít v jeho běžnější formě, jako sladce vonící hydratační krém pro suchou nebo popraskanou pokožku.

Chcete se dozvědět více o vlivu potravin na vaše zdraví? Přečtěte si také článek Jak můžeme díky potravě oddálit stárnutí a změnit svůj život k lepšímu

Máte domácího mazlíčka?
Ano (72 %)
Ne (23 %)
Nevím (5 %)

Oblíbené články

5 falešných památek, které prostě musíte vidět 5 falešných památek, které prostě musíte vidět

4 rady, jak s malým miminkem zvládnout horka 4 rady, jak s malým miminkem zvládnout horka

 Jak lidi zdvořile požádat o dodržování odstupu na veřejnosti Jak lidi zdvořile požádat o dodržování odstupu na veřejnosti

12 trendů pro zdraví a wellness v roce 2020 12 trendů pro zdraví a wellness v roce 2020

4 největší mýty o čokoládě 4 největší mýty o čokoládě

6 výhod hlubokých dřepů + co to je, a jak se cvičí 6 výhod hlubokých dřepů + co to je, a jak se cvičí

5 zásad zdravého pitného režimu 5 zásad zdravého pitného režimu

5 receptů na rychlou a zdravou snídani 5 receptů na rychlou a zdravou snídani

5 důvodů, proč se stát příznivcem obuvi barefoot 5 důvodů, proč se stát příznivcem obuvi barefoot

9 způsobů, jak si na jaře vyčistit energetické tělo 9 způsobů, jak si na jaře vyčistit energetické tělo

15 skvělých rad, jak se dožít vysokého věku! 15 skvělých rad, jak se dožít vysokého věku!

5 tipů, jak zpevnit svaly pánevního dna 5 tipů, jak zpevnit svaly pánevního dna

4  tipy, jak zatočit se stresem z pohodlí vašeho domova 4 tipy, jak zatočit se stresem z pohodlí vašeho domova

5 dobrých rad pro výběr domácí infrasauny 5 dobrých rad pro výběr domácí infrasauny

3 metody uzemnění – proč je kontakt kůže s energií Země zdravý 3 metody uzemnění – proč je kontakt kůže s energií Země zdravý

 Honeydew vs. Cantaloupe: Který z těchto letních melounů je zdravější? Honeydew vs. Cantaloupe: Který z těchto letních melounů je zdravější?

Komentáře

    Vložit nový komentář