Jaká rizika může mít pomalá chůze pro naši dlouhověkost
16. 10. 2019, Kategorie Zdraví a sport
426 shlédnutí

Jaká rizika může mít pomalá chůze pro naši dlouhověkost

https://www.mindbodygreen.com/articles/slow-walkers-and-accelerated-aging

Chodíte podle vás rychle, nebo spíš pomalu, protože se kocháte okolím? Tempo chůze stojí za zmínku, protože vám může poskytnout informace, jak na tom budete se stárnutím později v životě.

Nová studie publikovaná v lékařském časopise JAMA Network Open zjistila, že pomalejší chodci mohou být vystaveni nebezpečí zrychleného stárnutí. V této studii bylo analyzováno 904 účastníků po celou dobu jejich života až do věku 45 let.

Poté, co byli účastníci vyšetřeni na magnetické rezonanci, vědci zjistili, že pomalejší chodci měli menší velikost mozku, slabší tloušťku mozkové kůry a menší plochu povrchu mozku. Ukázalo se, že tito lidé stárli rychleji a jejich plíce, zuby a imunitní systém měly tendenci být v horším stavu než u lidí, kteří chodili rychleji.

 Jaká rizika může mít pomalá chůze pro naši dlouhověkost

Vypadali také starší, podle hodnocení osmi recenzentů, kteří posuzovali podle fotografií „na kolik let vypadá“ každý účastník. Zdá se, jako by tempo chůze člověka korelovalo nejen se zdravím mozku, ale také se zdravím celkově.

„To, co je skutečně překvapivé, je, že se jedná o 45leté lidi, nikoli o geriatrické pacienty, kteří jsou obvykle takovými měřítky posuzováni,“ uvedla vedoucí výzkumná pracovnice Line J.H. Rasmussen.


Rychlost chůze byla u starších jedinců studována už dříve jako ukazatel zdraví a dlouhověkosti, a bylo zjištěno, že pomalí chodci ve věku 70 až 80 let vykazovali vyšší úmrtnost než rychlejší chodci stejné věkové skupiny. Vědci však nyní analyzují rychlost chůze u mladších jedinců, aby učinili včasná zdravotní opatření. To znamená, že posouzení rychlosti chůze lidí může předvídat postup procesu stárnutí dlouho předtím, než začnou vznikat známky stárnutí a sešlosti.

 Jaká rizika může mít pomalá chůze pro naši dlouhověkost

Když účastníci studie byli ve věku 3 let, absolvovali neurokognitivní testy, které, jak se později ukázalo, správně předpověděly, kdo se stane v budoucnu pomalým chodcem. Tyto zkoušky zahrnovaly výsledky testů IQ, porozumění jazyku, toleranci frustrace, motorické dovednosti a emoční kontrolu a souhrnně předpovídaly rychlost chůze, kterou by tito jednotlivci měli mít ve věku 45 let.


Zatímco myšlenka předpovídat už ve věku pouhých 3 let, kdo bude čelit zrychlenému stárnutí, vypadá trochu předčasná, tato zjištění by nám mohla pomoci proaktivně diagnostikovat a všímat si možnosti vzniku určitých zdravotních komplikací dříve, než se objeví fyzické symptomy. „Můžeme mít šanci učinit včas opatření ke zlepšení svého zdraví a dlouhověkosti, poznamenává Rasmussen.“

Víme, že chůze má řadu zdravotních výhod, od zvýšení energetické úrovně po uklidňování úzkosti, ale je to také vaše tempo, které je velmi významné. Až budete příště na procházce, může být užitečné sledovat vaši rychlost. Pokud půjdete svižnějším krokem, můžete s velkou pravděpodobností žít delší život.


Ale i pomalá procházka je lepší než žádná a dokáže s vámi udělat zázraky: 6 jednoduchých kroků k udržení dobrého zdraví vašeho těla

Máte doma kočku?
Ano (39 %)
Ne (56 %)
Nevím (5 %)

Oblíbené články

5 skvělých přínosů aktivního uhlí pro naše zdraví 5 skvělých přínosů aktivního uhlí pro naše zdraví

 Run for your Bun! Kavárna, kde za jídlo neplatíte Run for your Bun! Kavárna, kde za jídlo neplatíte

13 zdravotních potíží, kterých se zbavíte díky zázračným účinkům banánu 13 zdravotních potíží, kterých se zbavíte díky zázračným účinkům banánu

4 cviky pro pevnější prsa 4 cviky pro pevnější prsa

 Lípa pro pevné zdraví, klid a pohodu Lípa pro pevné zdraví, klid a pohodu

5 důvodů, proč se stát příznivcem obuvi barefoot 5 důvodů, proč se stát příznivcem obuvi barefoot

3 procedury pro očistu organismu podle Ájurvédy, které možná neznáte 3 procedury pro očistu organismu podle Ájurvédy, které možná neznáte

5 jednoduchých cviků pro oči, které vám mohou pomoci zlepšit zrak 5 jednoduchých cviků pro oči, které vám mohou pomoci zlepšit zrak

7 tipů jak proměnit sex na fantastické kardio cvičení 7 tipů jak proměnit sex na fantastické kardio cvičení

 Super zdravá přísada, která dodá vašim dobrotám chuť bílé čokolády Super zdravá přísada, která dodá vašim dobrotám chuť bílé čokolády

5 důvodů, proč si pořídit psa 5 důvodů, proč si pořídit psa

15 způsobů, jak přirozeně snížit hladinu cukru v krvi na zdravou úroveň 15 způsobů, jak přirozeně snížit hladinu cukru v krvi na zdravou úroveň

11 kroků ke skvělé pleti 11 kroků ke skvělé pleti

10 známek, že nemáte v pořádku střevo + dietní program k vyléčení 10 známek, že nemáte v pořádku střevo + dietní program k vyléčení

20 způsobů jak zhubnout, odpustíte-li si těchto 500 zbytečných kalorií denně 20 způsobů jak zhubnout, odpustíte-li si těchto 500 zbytečných kalorií denně

4 tipy, jak se vyhnout podzimnímu nachlazení 4 tipy, jak se vyhnout podzimnímu nachlazení

Komentáře

    Vložit nový komentář