5 důvodů, proč chodit relaxovat do přírody
06. 05. 2017, Kategorie Zdraví a sport
2167 shlédnutí

5 důvodů, proč chodit relaxovat do přírody

http://frame.bloglovin.com/?post=5606619773&blog=1503447&frame_type=blog_profile

Názor, že pobyt v přírodě má blahodárný vliv na naše zdraví a mění pozitivně naše vnímání světa, je nadčasový. Nádherné přírodní scenérie, pohybové aktivity a dýchání čerstvého vzduchu mají velký vliv na naše sebeuvědomění a pocit radosti ze života. To dá zdravý rozum, ne? Tyto rady uznává snad každý, ale málo lidí se jimi také pravidelně řídí. Samozřejmě bychom měli všichni trávit více času venku – zejména v dnešní době přemíry televize, počítačů a chytrých telefonů. Ale jestliže máme v životě potíže, jak hodně nám pobyt venku může pomoci? Více, než si myslíte. 

Čas strávený v přírodě je neuvěřitelně přínosný

 Pojďme do přírody, a budeme žít zdravěji a lépe

Foto: Berchtold


Výzkum ukazuje, že pobyt v přírodě může zlepšit poznávací schopnosti, krátkodobou paměť a další. Bylo také prokázáno, že je obzvláště přínosný pro lidi, kteří se potýkají s nějakým druhem závislosti. Péče o duševní zdraví zahrnuje přírodní terapii jako podporu celkové soběstatečnosti, zdraví a pohody.

 

Podívejme se na několik nejvíce povzbuzujících vědeckých studií o roli, kterou pobyt v přírodě může sehrát.


  • Krátkodobá paměť se zlepšila po procházce v přírodě o 20 procent ve srovnání s procházkou po městské ulici.
  • Obnovila se duševní energie a účastníci měli lepší výsledky v testu pozornosti. Zajímavé je, že určité kladné výsledky byly dosaženy i jen prohlížením fotografií přírody.
  • Japonská studie zjistila, že se snížila hladina kortizolu – hormonu souvisejícího se stresem a srdeční frekvencí po dvoudenním pobytu v přírodě ve srovnání s pobytem ve městě.
  • Po čtyřdenním pobytu v přírodě se zlepšila o 40 procent schopnost řešení problémů. Pravděpodobnými příčinami zlepšení jsou emocionálně pozitivní a uklidňující přírodní podněty a snížení vlivu technologií.
  • Pobyt v přírodě je blahodárný pro naše oči. Střídavé zaostřování pohledu do dálky, na střední vzdálenost a do blízka, přirozené denní světlo a čerstvý vlhký vzduch předcházejí únavě očí a mohou zabránit rozvoji krátkozrakosti, která postihuje v civilizovaných zemích stále více lidí.

 

Bez ohledu na to, jakou aktivitou se budete v přírodě zabývat, zastavte se a ujistěte se, že přítomný okamžik plně prožíváte. Ať už se jedná o jednoduchou večerní procházku nebo učení nové sportovní dovednosti, trávení času venku pomůže vašemu vnitřnímu růstu a fyzické kondici.

Jak to udělat, abychom venku pobývali častěji

 Pojďme do přírody, a budeme žít zdravěji a lépe
Foto: Košice

1) Cvičte

Kombinace cvičení a času, stráveného v exteriéru, poskytuje dvojí benefit díky dalším endorfinům, uvolněným fyzickou aktivitou. Chůze nebo běh je snadný způsob, jak začít a uplatnění rekreačního sportu má další přínos díky navazovaní společenských kontaktů. Zkuste třeba plavání, pádlování, jízdu na kole, in-line bruslení, pétanque. Najděte si něco zábavného a zajímavého. Čím víc si zamilujete nového koníčka, tím víc to pro vás bude spíš zábava než námaha.

2) Podnikněte dobrodružství

Opusťte svou komfortní zónu při outdoorových aktivitách. Turistika, kempování, horolezectví a rafting mohou nabídnout změnu prostředí a spoustu adrenalinu. Možná sami sebe překvapíte nově nabytou odvahou.

3) Odpočívejte

Jestli bytostně potřebujete spíše odpočinek než závodění, nepodceňujte značnou moc toho, že jste prostě jen tak v přírodě. Může to být procházka po lese, hledání mušliček na pláži, práce za zahrádce nebo klidné posezení a meditace na louce. Jestli chcete mít při pobytu v přírodě společnost, najděte si třeba outdoorovou jógovou skupinu. Soustřeďte se na své dýchání a souznění s přírodou.

 

 Pojďme do přírody, a budeme žít zdravěji a lépe

Foto: Váh 


Ačkoli si všichni nemůžeme dovolit luxus mnohatýdenního hloubání v přírodě, je možné si užívat stejnou terapeutickou zkušenost i během kratších aktivit. Ať už se zotavujete z nějakého zdravotního problému nebo se jen snažíte zlepšit obecně svůj život, příslib vaší lepší budoucnosti čeká možná přímo venku za vašimi dveřmi.

 

Sportovní tipy jak si zpřijemnit pohyb naleznete zde.

 

Máte doma kočku?
Ano (36 %)
Ne (58 %)
Nevím (6 %)

Oblíbené články

15 způsobů, jak přirozeně snížit hladinu cukru v krvi na zdravou úroveň 15 způsobů, jak přirozeně snížit hladinu cukru v krvi na zdravou úroveň

6 jednoduchých kroků k udržení dobrého zdraví vašeho těla 6 jednoduchých kroků k udržení dobrého zdraví vašeho těla

5 dobrých rad pro výběr domácí infrasauny 5 dobrých rad pro výběr domácí infrasauny

25 nejlepších způsobů jak se zbavit tuku na bříšku 25 nejlepších způsobů jak se zbavit tuku na bříšku

13 zdravotních potíží, kterých se zbavíte díky zázračným účinkům banánu 13 zdravotních potíží, kterých se zbavíte díky zázračným účinkům banánu

9 způsobů, jak si na jaře vyčistit energetické tělo 9 způsobů, jak si na jaře vyčistit energetické tělo

7 překvapivých příznaků, že trpíte nedostatkem bílkovin 7 překvapivých příznaků, že trpíte nedostatkem bílkovin

 Run for your Bun! Kavárna, kde za jídlo neplatíte Run for your Bun! Kavárna, kde za jídlo neplatíte

5 tipů, jak zpevnit svaly pánevního dna 5 tipů, jak zpevnit svaly pánevního dna

3 rady, jak získat pevný vypracovaný zadek 3 rady, jak získat pevný vypracovaný zadek

3 tipy pro krásnější ráno 3 tipy pro krásnější ráno

3 důvody, proč zkusit alespoň měsíc abstinovat 3 důvody, proč zkusit alespoň měsíc abstinovat

20 způsobů jak zhubnout, odpustíte-li si těchto 500 zbytečných kalorií denně 20 způsobů jak zhubnout, odpustíte-li si těchto 500 zbytečných kalorií denně

5 ekologických značek, které ulehčí nejen planetě, ale i vaší domácnosti 5 ekologických značek, které ulehčí nejen planetě, ale i vaší domácnosti

 Proč je dobré, aby Instagram skrýval „lajky“ Proč je dobré, aby Instagram skrýval „lajky“

Komentáře

    Vložit nový komentář