Jak lidi zdvořile požádat o dodržování odstupu na veřejnosti
12. 05. 2020, Kategorie Zdraví a sport
252 shlédnutí

Jak lidi zdvořile požádat o dodržování odstupu na veřejnosti

https://www.mindbodygreen.com/articles/how-to-tell-people-to-keep-their-distance-from-you

Po několika měsících se začínají rozvolňovat opatření proti koronaviru. Stále více lidí se vypraví ze svých domovů ven, aby pookřáli na teplém jarním sluníčku. Tyto změny mohou ztížit udržování potřebné vzdálenosti mezi lidmi, protože je stále nezbytné bránit šíření koronaviru. To znamená, že mnozí z nás se budou stále více potýkat s situacemi, kdy musíme aktivně chránit naše hranice s ostatními.

Ano, reflexně couvat, když se k vám lidé přiblíží nebo přímo někomu říkat, ať jde dál, může být docela trapné. Takže tady jde to, jak se zachovat, abychom neurazili ostatní.


Jak se vypořádat s lidmi, kteří jsou u vás příliš blízko

 Jak lidi zdvořile požádat o dodržování odstupu na veřejnosti

I když pandemie nyní omezuje způsob, jakým můžeme být v kontaktu, klinická psycholožka Kristina Hallett, Ph.D., vysvětluje, že lidé měli vždy různé úrovně komfortní zóny pro fyzickou blízkost. „V mnoha ohledech může současná situace usnadnit, abyste se ohradili, pokud se vám přílišná blízkost nelíbí, protože na to existují jasné směrnice, o kterých nás média denně informují," říká. To znamená, že pokud se necítíte dobře, je naprosto přijatelné připomenout pravidla pro udržování vzdálenosti, zejména při styku s cizími lidmi.

Jednání s cizími lidmi

 Jak lidi zdvořile požádat o dodržování odstupu na veřejnosti

Nejbezpečnější a nejjednodušším řešením může být, když od cizího člověka prostě odejdete. Cizí lidé se bohužel často vzájemně nerespektují. S ohledem na to vám odchod může ušetřit spoustu zbytečného stresu a konfrontace. „Cizím lidem nedlužíte žádné vysvětlení,“ říká psychoterapeutka Padma Ali. Pokud někdo nesouhlasí s vaším chováním, říká holistická psycholožka Nicole Beurkens, Ph.D., zpochybňuje opatření vlády pro dodržování vzdálenosti mezi lidmi 2 metry. Pokud s vládou nesouhlasí, není to váš problém ani boj.

Jednání s rodinou nebo přáteli

 Jak lidi zdvořile požádat o dodržování odstupu na veřejnosti

Členům rodiny a přátelům Ali doporučuje nabídnout vysvětlení, abychom udrželi vzájemné dobré vztahy. „Není to pouze to, co říkáte, ale jak to říkáte,“ říká Hendel. Váš tón hlasu, pohled a váš dobrý úmysl mohou mít vliv na to, jak vaše sdělení druhá osoba přijme. Přátelé a členové rodiny, kteří jsou zvyklí na fyzický kontakt, pravděpodobně touží po dni, kdy vás budou moci znovu obejmout. Pokud se s vámi budou chtít objímat, nezapomeňte, že jejich úmysly nejsou nepřátelské, takže se hned nerozčilujte.


„Empatické reakce na tyto situace mohou být náročnější, ale určitě vhodnější, než rozhněvání,“ říká Beurkens. Jednoduše vyjádřete své obavy a jasně sdělte, s čím jste a nejste spokojeni. Můžete zdůraznit, že je máte rádi a těší vás, že je vidíte, ale přesto byste chtěli, abyste všichni zůstali v bezpečí. Příklady toho, co můžete říci:

 Jak lidi zdvořile požádat o dodržování odstupu na veřejnosti

1) Přítel nebo rodinný příslušník

Ráda tě vidím. Ale navrhuji, abychom dodržovali bezpečný odstup 2 metry. Bude to pro všechny bezpečnější.
Stýskalo se mi po vás, ale zatím nechci porušovat pokyny pro bezpečnou vzdálenost mezi lidmi.
Trochu mě stresuje, že jsi u mě tak blízko. Radši trochu couvnu.

 

2) Neznámý člověk v obchodě

Promiňte, mohl byste na chvíli odstoupit? Brzy s tím budu hotová.
Můžete prosím chvíli počkat, abychom si udrželi bezpečnou vzdálenost?
Nebo odejděte bez vysvětlení.

3) Kdokoli

Abychom byli oba v bezpečí, chci mít jistotu, že je mezi námi alespoň 2 metry místa.
Cítila bych se lépe, kdyby mezi námi bylo trochu více místa.

V těchto nejistých časech může to, že se k vám někdo příliš přiblíží, u vás způsobit pocity frustrace nebo úzkosti. „Nemůžeme řídit akce ostatních lidí, ale řídíme své vlastní reakce," říká Hallett. „Vyjádřit svou potřebu udržovat fyzickou vzdálenost nám umožní zajistit si vlastní pohodu a bezpečí."

S jarem přichází touha po obnovení životních sil a zdraví. Více se o tom můžete dozvědět v článku 3 snadné kroky pro jarní očistnou kúru

Máte někdy pocit méněcennosti?
Ano (67 %)
Ne (24 %)
Nevím (9 %)

Oblíbené články

 Proč je dobré, aby Instagram skrýval „lajky“ Proč je dobré, aby Instagram skrýval „lajky“

10 známek, že nemáte v pořádku střevo + dietní program k vyléčení 10 známek, že nemáte v pořádku střevo + dietní program k vyléčení

4 přírodní energetické nápoje na povzbuzení 4 přírodní energetické nápoje na povzbuzení

 Honeydew vs. Cantaloupe: Který z těchto letních melounů je zdravější? Honeydew vs. Cantaloupe: Který z těchto letních melounů je zdravější?

5 tipů, jak zpevnit svaly pánevního dna 5 tipů, jak zpevnit svaly pánevního dna

3 tipy pro krásnější ráno 3 tipy pro krásnější ráno

 Proč jsou fermentované potraviny tak důležité pro vaše zdraví Proč jsou fermentované potraviny tak důležité pro vaše zdraví

10 způsobů, jak si můžete pomoci při panické atace 10 způsobů, jak si můžete pomoci při panické atace

 Kostnice: univerzitní město s bohatou historií Kostnice: univerzitní město s bohatou historií

 Sportovní tipy, jak si zpříjemnit pohyb: zlehka a zábavně Sportovní tipy, jak si zpříjemnit pohyb: zlehka a zábavně

3 metody přerušovaného hladovění pro začátečníky: výhody, nevýhody a zdravotní přínosy 3 metody přerušovaného hladovění pro začátečníky: výhody, nevýhody a zdravotní přínosy

 Proč předstíráme v práci emoce Proč předstíráme v práci emoce

Komentáře

    Vložit nový komentář