Jak si zachovat zdravý rozum při omezení volného pohybu

 Jak si zachovat zdravý rozum při omezení volného pohybu

Právě teď zažíváme omezení volného pohybu a osobních mezilidských kontaktů,
které jsme si dříve ani nedovedli představit. Vyžaduje se od nás ohleduplnost k
ostatním i k sobě samotným. Mnoho lidí si zpočátku pomyslelo: „Proboha,
nebudu moci týdny ven? Jak to přežiju?“ Co dělat, aby se v takové situaci
člověk nezbláznil? Možná se vám bude hodit následující inspirace.

 Jak si zachovat zdravý rozum při omezení volného pohybu

Pusťte se do čtení. Každý má doma určitě spoustu knih, které
se chystá přečíst, ale zatím se k tomu nedostal. Teď je ta pravá chvíle se
do nich ponořit. Když je celá rodina uvězněná doma, knížka vám poskytne mentální
únik. Určitě je to lepší než sledovat nonstop zprávy. Kromě knih, které máte v knihovně,
si můžete opatřit e-knihy pro čtečky Kindle, nebo najít zajímavou literaturu na
Internetu. Některé knihovny zpřístupnily své fondy online a některé instituce
zpřístupnily online své digitální archivy časopisů.

Stejně tak je to s filmy, seriály a dokumentárními
pořady
. Kolik z nich už máte v plánu shlédnout, protože jste na ně
slyšeli skvělá doporučení od svých přátel? Televize nabízí nepřeberné množství
kanálů (UPC poskytl některé své kanály zdarma). Dalšími zdroji jsou například Netflix
a HBO. Člověk by se na ně mohl dívat donekonečna! Určitě se hodí něco
optimistického, nadarmo se neříká, že „veselá mysl je půl zdraví“.

 Jak si zachovat zdravý rozum při omezení volného pohybu

Využijte cvičení doma. Pro mnoho lidí je cvičení důležitá aktivita,
a může jim zásadně chybět návštěva fitka. Žijeme však ve světě, kde jsou domácí
cvičení doslova na dosah ruky. Různá studia nabízejí slevy na své kurzy na
Internetu, nebo je poskytují úplně bezplatně. Také kanál YouTube má stovky bezplatných
cvičení. Např. na cvičení jógy jsou domácí podmínky zcela postačující. A když
na vás přijde únava, klidně si zdřímněte. Dostatek spánku je pro zdraví také
důležitý.

Jděte na chvíli ven (ale udržujte bezpečnou vzdálenost od
ostatních a nezapomínejte na ochrannou masku). Trochu čerstvého vzduchu a
sluníčka (ať už v parku nebo na vlastním dvorku) dělá zázraky!

 Jak si zachovat zdravý rozum při omezení volného pohybu

Setkávejte se se svými přáteli a rodinou virtuálně. Naplánujte
si schůzky se svými blízkými prostřednictvím Skype, Messengeru nebo telefonu,
abyste zůstali ve spojení a v pohodě. Udělejte si kávu a popovídejte si se
svým miláčkem.

Věnujte se činnostem, které je potřeba udělat kolem vašeho
bytu nebo domu či zahrádky. Můžete zvelebit svůj domov. Někteří kutilové se už
nemohou dočkat!

Věnujte se svým projektům. To se nemusí týkat všech, ale
např. pro bloggery je to skvělý čas, abyste pokročili v blogu, příspěvcích na
sociálních médiích, editoriálních kalendářích atd.

 Jak si zachovat zdravý rozum při omezení volného pohybu

Užijte si vzácný čas se svou rodinou. Budete delší čas se
svým partnerem a dětmi. Věnujte se jim, s dětmi můžete hrát různé hry a
vymýšlet různorodé tvořivé činnosti.

Naučte se nějaké nové recepty. Obchod s potravinami neměl
to, co jste chtěli? Vyzkoušejte nějaké recepty se surovinami, které máte, nebo improvizujte
s věcmi, které se vám podařilo najít. Nebo zkuste další recepty jen proto, že je
skvělý čas na kreativitu v kuchyni!

 Jak si zachovat zdravý rozum při omezení volného pohybu

Věřím, že pro vás budou užitečné některé nápady, jak si
udržet duševní pohodu během omezení přímých osobních kontaktů. Je to pro náš
svět těžké, každý si dělá starosti a bojí se. Buďme k sobě navzájem
laskaví. Zkontrolujme rodiče a starší sousedy. Když něco potřebují, zkusme jim
pomoci. Udržujme si informovanost o aktuální situaci. Když budeme dodržovat
opatření k omezení volného pohybu, ohrožující zdravotní situace se tím dříve
zlepší.

Jestli se rádi díváte na romantické filmy, vyberte si
některý milostný příběh ze seznamu v článku 10 nejromantičtějších
filmů, které musíte vidět
Zažijete skutečnou a ověřenou kvalitu!

 

 

Přidej první komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.