Jak si poradit, když vás skličuje podzimní úzkost
28. 10. 2019, Kategorie Zdraví a sport
357 shlédnutí

Jak si poradit, když vás skličuje podzimní úzkost

http://frame.bloglovin.com/?post=7153442147&blog=19587271&frame_type=none

O své zkušenosti se podělila blogerka Tess Montgomery z Londýna.

Trpím úzkostí tak dlouho, jak si pamatuji. Kdo ví, možná jsem se s ní už narodila

 Jak si poradit, když vás skličuje podzimní úzkost

Někteří lidé mají stavy úzkosti. Pro mě je to jako vnitřní moře. Někdy je voda zcela nehybná, na hladině se odráží slunce a život je krásný. V jiných dnech jsou vlny vysoké a z dálky se blíží bouře. Většinou je moře jen trochu neklidné. Není to špatné, ani dobré, ale OK.

Dokážu si s tím poradit

Během let jsem poznala svoji úzkost blíže, a při jejím zvládání si vedu mnohem lépe než dřív. Jsem si vědoma toho, co ji spouští, znamení, na která je třeba dávat pozor a co dělat, aby se vody trochu uklidnily.

Velmi důležité je uvědomit si, že jsem se probudila do „špatného“ dne. Pokud se hned ráno cítím nepříjemně a s pocitem tíže na prsou, musím včas reagovat. Snažím se udělat si přestávku, zvolnit denní rozvrh a uvolnit tlak. Většinou je to všechno, co je potřeba udělat k tomu, abych se mentálně dostala do klidnějších vod. Vyrovnala jsem se s tím, že tento pocit nedokážu odstranit, ale dokážu s ním žít.

Jádro mé úzkosti má původ ve mně

Je to kombinace pocitů, že život je příliš krátký, že chci dosáhnout více, udělat maximum v co nejkratším možném čase, a přitom jsem na sebe moc tvrdá. Mám na sebe příliš vysoké nároky, které se nedají trvale zvládnout. K tomu se přidávají stresující životní události, příliš mnoho práce nebo jiné vnější tlaky a požadavky. Pak se u mne začnou projevovat fyzické známky úzkosti. Začne mi bušit srdce, jsem rozechvělá, velmi unavená a mám hroznou náladu. Není to dobré pro nikoho, a pro mě především.

Pro ty dny, kdy se život zdá být břemenem, jsem našla pár tipů, které opravdu pomáhají

 Jak si poradit, když vás skličuje podzimní úzkost

Stala jsem se trochu odborníkem na toto téma. Podzimní úzkost je celkem běžná, i když úzkostí normálně netrpíte. Podělím se s vámi o své fungující mechanismy na její zvládnutí.


Pokud trpíte podzimní úzkostí (nebo jen úzkostí obecně jako já), navrhuji, abyste si tyto věci vyzkoušeli.

Pobývejte venku

Ideální je pobyt v čisté přírodě, ale i rychlá procházka se psem nebo jen chůze místo jízdy autobusem má pozitivní vliv. Vždy se snažím dávat si kávu i obědy venku tak dlouho, jak to počasí dovolí. Nadýchám se trochu čerstvého vzduchu, a pokud budu mít štěstí, bude svítit slunce, a to mě opravdu uklidňuje a hned se cítím se lépe.

Pijte horké nápoje a dopřejte si dlouhé koupele a sprchy

 Jak si poradit, když vás skličuje podzimní úzkost

Existuje důvod, proč se šálek čaje nazývá „objetí v hrnku“. Teplá tekutina uklidňuje. Znám jen málo věcí, které přinášejí větší uvolnění než kontakt kůže s teplou vodou. Zvlášť, když si do koupele přidáte koupelovou sůl (výborná je např. Epsomská sůl). Zjistila jsem, že spím mnohem lépe, když si dám před spaním teplou vanu nebo sprchu.

Rozsvěcejte si svíčky

 Jak si poradit, když vás skličuje podzimní úzkost

Pocházím ze Švédska, a tak vím dobře, jak špatný vliv může na vás mít málo denního světla v chladnějších měsících roku. Nezapomeňte si tedy dopřát nějaké pohodlí ve stylu hygge. Vonné svíčky, načechraná přikrývka, župan, dobrá kniha, Netflix a tabulka vaší oblíbené čokolády dělají zázraky. Rozmazlujte se a učiňte své okolí co nejpříjemnějším.


Stýkejte se s lidmi

Když bych kontakt s lidmi potřebovala nejvíc, nejvíce se ho straním. Stáhnu se do sebe, když cítím úzkost, a všechny ostatní odmítám. Ale většinou pomůže popovídat si s kamarádkou, trochu se zasmát a odpočinout si od svých vlastních myšlenek.

Objímejte se a mazlete se

 Jak si poradit, když vás skličuje podzimní úzkost

Lidé potřebují něčí blízkost, aby mohli dobře prospívat. Musíme milovat a cítit se milovaní. Upřímně řečeno, mým terapeutem je fenka Olive. Když ji hladím a mazlím se s ní, hned se cítím lépe. (A stejně to mám samozřejmě také s mým synkem a manželem).

Dopřejte si čas pro sebe bez pocitu viny

Jako máma trpím často pocitem viny, když plánuji něco jen pro sebe. Cítím se z toho špatně. Mám pocit, že bych měl dělat jiné věci, místo abych si zážitek opravdu užívala. Takže jsem se přinutila, abych se zbavila pocitu viny a abych si jednou za čas dovolila něco udělat jen pro sebe.

Provádějte nenáročné cvičení

 Jak si poradit, když vás skličuje podzimní úzkost

Pokud dělám ve špatný den CrossFit nebo náročný trénink, skončím s ještě větším návalem úzkosti. Ale pokud místo toho budu meditovat, cvičit jógu nebo tančit, pomůže mi to relaxovat a zklidnit se. Cvičení je skvělé pro duševní zdraví, ale stojí za to najít něco, co skutečně funguje jak pro vaše tělo, tak pro vaši mysl.

V dnešní době se mi daří zvládat úzkost a mohu předvídat, když si myslím, že se dostaví s plnou silou, na základě všeho možného, od mého měsíčního cyklu po pracovní vytížení. Jedinou věcí, kterou nemohu předvídat, jsou neočekávané okolnosti, a to je doba, kdy obzvlášť pomáhají všechny výše uvedené rady. A opravdu to funguje. Takže pokud máte pocit, že se tlak stupňuje a vaše úzkost stoupá, nečekejte a jednejte. Nezáleží na tom, zda je to spojeno s ročním obdobím nebo ne, vyzkoušejte jeden nebo všechny z navržených postupů. Uvidíte, že se budete cítit lépe.

Kdo hledá šťastný způsob života, může se inspirovat severským stylem „Hygge“: 5 způsobů, jak být hygge a vytvořit si po vzoru Dánů šťastný život

Pijete alkohol každý týden?
Ano (22 %)
Ne (72 %)
Nevím (5 %)

Oblíbené články

 Konzumace plnotučných mléčných výrobků může snižovat riziko diabetu a vysokého krevního tlaku Konzumace plnotučných mléčných výrobků může snižovat riziko diabetu a vysokého krevního tlaku

5 tipů, jak zpevnit svaly pánevního dna 5 tipů, jak zpevnit svaly pánevního dna

5 příznaků, že pijete málo vody 5 příznaků, že pijete málo vody

 Zdravě vypadající pleť není samozřejmost. Co (ne)dělat, abyste ji měla i vy? Zdravě vypadající pleť není samozřejmost. Co (ne)dělat, abyste ji měla i vy?

5 falešných památek, které prostě musíte vidět 5 falešných památek, které prostě musíte vidět

15 způsobů, jak přirozeně snížit hladinu cukru v krvi na zdravou úroveň 15 způsobů, jak přirozeně snížit hladinu cukru v krvi na zdravou úroveň

4 výhody stoprocentně účinného nápoje na hubnutí 4 výhody stoprocentně účinného nápoje na hubnutí

5 skvělých přínosů aktivního uhlí pro naše zdraví 5 skvělých přínosů aktivního uhlí pro naše zdraví

11 kroků ke skvělé pleti 11 kroků ke skvělé pleti

5 dobrých rad pro výběr domácí infrasauny 5 dobrých rad pro výběr domácí infrasauny

20 jednoduchých způsobů, jak rychle zhubnout už za týden 20 jednoduchých způsobů, jak rychle zhubnout už za týden

3 metody přerušovaného hladovění pro začátečníky: výhody, nevýhody a zdravotní přínosy 3 metody přerušovaného hladovění pro začátečníky: výhody, nevýhody a zdravotní přínosy

8 ingrediencí, kterými zpestříte své recepty na saláty 8 ingrediencí, kterými zpestříte své recepty na saláty

3 tipy pro krásnější ráno 3 tipy pro krásnější ráno

10 potravin, které si dává denně k jídlu 9 výživových poradkyň 10 potravin, které si dává denně k jídlu 9 výživových poradkyň

10 tipů na hubnutí, které určitě fungují! 10 tipů na hubnutí, které určitě fungují!

 Jak lidi zdvořile požádat o dodržování odstupu na veřejnosti Jak lidi zdvořile požádat o dodržování odstupu na veřejnosti

5 jednoduchých cviků pro oči, které vám mohou pomoci zlepšit zrak 5 jednoduchých cviků pro oči, které vám mohou pomoci zlepšit zrak

12 trendů pro zdraví a wellness v roce 2020 12 trendů pro zdraví a wellness v roce 2020

 Proč je dobré, aby Instagram skrýval „lajky“ Proč je dobré, aby Instagram skrýval „lajky“

Komentáře

    Vložit nový komentář