Proč předstíráme v práci emoce
23. 01. 2020, Kategorie Zdraví a sport
494 shlédnutí

Proč předstíráme v práci emoce

https://www.mindbodygreen.com/articles/being-inauthentic-at-work-impacts-your-mental-health-study-says

Mnoho z nás tráví velkou většinu času v zaměstnání, takže pocity, jaké tam prožíváme, mohou mít vážný dopad na naši duševní pohodu. Vědci z „University of Arizona“ si dali za úkol zjistit, jak způsob, jakým prožíváme (nebo předstíráme) emoce v práci, celkově ovlivňuje náš život.

Každý regulujeme a projevujeme své pocity jinak

 Zastírání skutečných pocitů v zaměstnání a mentální zdraví

Výzkumu se zúčastnila skupina respondentů z oborů zahrnujících vzdělávání, výrobu, strojírenství a finance. Studie u nich zaznamenala dva styly emočních projevů, a na základě dosažených výsledků roztřídila skupinu do dvou typů projevů.


Styly projevů byly rozděleny na „autentické jednání“ a „regulované jednání“. Allison Gabrielová, Ph.D., docentka v oboru řízení a organizace a autorka studie, vysvětlila, co tyto pojmy znamenají:

„Regulované jednání předstírá to, co projevujete před ostatními lidmi. Uvnitř možná jste naštvaní nebo frustrovaní, ale navenek se snažíte být příjemní nebo pozitivní,“ říká Gabrielová. „Autentické jednání se snaží navenek korespondovat s tím, jak se cítíte uvnitř. Když jednáte pravdivě, skutečně se snažíte sladit to, jak se cítíte, s tím, jak komunikujete s ostatními lidmi.“

Proč předstírání vašich pocitů nestačí

 Zastírání skutečných pocitů v zaměstnání a mentální zdraví

Autentičtí účastníci byli ti, kteří pravidelně vykazovali nejvyšší podíl přirozeného jednání a zároveň měli nízký podíl cíleného jednání. Podle vědců autentičtí účastníci v životě prosperovali lépe, cítili více pohody, zdraví a štěstí.

„Hlavní přínos,“ říká Gabrielová, „je to, že autentičtí lidé - ti, kteří se skutečně snaží vycházet se svými spolupracovníky pozitivně - to činí z prosociálních důvodů a z tohoto přístupu má jejich psychika značné výhody.“

Naproti tomu lidé s vyšším podílem regulovaného jednání, které můžeme označit také jako „předstírání“ - byli na tom z hlediska emočního vyčerpání a nálady hůř. Neprojevujeme-li se navenek takoví, jací jsme uvnitř, naše duše obrovsky trpí. A zaděláváme si tím na budoucí vážné duševní potíže.


Jakou mají lidé motivaci k tomu, aby se chovali jedním nebo druhým způsobem? Vědci zjistili, že ti, kteří mají největší podíl autentického jednání, jsou motivováni tím, co můžeme označit jako „prosociální motivy“. Chtějí být dobrým spolupracovníkem a rozvíjet pozitivní mezilidské vztahy. Ti, kteří mají větší podíl regulovaného jednání, se více zabývají „strategickými motivy“. Zajímá je především to, jaký na ostatní udělají dojem. Mají strach, že je nikdo nebude přijímat takové, jací jsou. Snaží se předstírat společensky přijímanou verzi chování.

Jak můžete snížit pocity emočního vyčerpání v zaměstnání?

 Zastírání skutečných pocitů v zaměstnání a mentální zdraví

Výsledky této studie ukazují, že zlepšení naší nálady a emocionálního prožívání v práci se nedosáhne pouhým nasazením usměvavé tváře. Musíme vyvinout vědomé úsilí, abychom vnitřně posunuli naše motivy a náladu, abychom se cítili lépe v práci i celkově. Pomocí úmyslných posunů v myšlení můžeme být schopni snížit emoční vyčerpání v důsledku zaměstnání, a tím zlepšit naši celkovou pohodu.


Někomu, kdo není na autentické jednání zvyklý, může toto jednání připadat příliš nemístné a nespolečenské. Upřímnost ale neznamená hrubost nebo nezdvořilost. Plnou autentičnost také necharakterizuje tón a zvučnost hlasu a jiné zastrašovací projevy. Své pravé myšlenky a pocity můžeme vyjádřit tak, aniž bychom se druhého nějak dotkli. 

Mnoho lidí hledá radu, jak najít vysněné pracovní místo. Můžete se inspirovat v článku 5 tipů, jak udělat z vašeho současného zaměstnání práci snů


Oblíbené články

25 nejlepších způsobů jak se zbavit tuku na bříšku 25 nejlepších způsobů jak se zbavit tuku na bříšku

 Proč byste měli dodržovat pravidelný režim  spánku – a zvlášť během karantény? Proč byste měli dodržovat pravidelný režim spánku – a zvlášť během karantény?

5 receptů na rychlou a zdravou snídani 5 receptů na rychlou a zdravou snídani

 Velká chyba, kterou děláme při keto dietě + co s tím? Velká chyba, kterou děláme při keto dietě + co s tím?

3 způsoby, jak lépe usínat 3 způsoby, jak lépe usínat

5 doporučení, jak můžete využívat bílý šum v každodenním životě 5 doporučení, jak můžete využívat bílý šum v každodenním životě

12 trendů pro zdraví a wellness v roce 2020 12 trendů pro zdraví a wellness v roce 2020

9 způsobů, jak si na jaře vyčistit energetické tělo 9 způsobů, jak si na jaře vyčistit energetické tělo

 Měď nám může pomoci v boji s viry – ničí je pouhým kontaktem Měď nám může pomoci v boji s viry – ničí je pouhým kontaktem

6 jednoduchých kroků k udržení dobrého zdraví vašeho těla 6 jednoduchých kroků k udržení dobrého zdraví vašeho těla

5 důvodů, proč chodit relaxovat do přírody 5 důvodů, proč chodit relaxovat do přírody

5 příznaků, že pijete málo vody 5 příznaků, že pijete málo vody

Komentáře

    Vložit nový komentář