Co to je banánová mouka a k čemu ji můžeme používat?
07. 07. 2020, Kategorie Rady a návody
484 shlédnutí

Co to je banánová mouka a k čemu ji můžeme používat?

https://www.mindbodygreen.com/articles/banana-flour

Ať už dodržujete stravu bezlepkovou, keto, paleo, nebo jen hledáte zdravější alternativy potravin, je pravděpodobné, že jste už vyzkoušeli některé zajímavé náhražky mouky, které slibují poskytnout více výživy než tradiční bílá mouka. Mouka z mandlí či kokosových ořechů patří mezi nejoblíbenější alternativy, a dále je zde také mouka rýžová, ovesná a žitná. Jedna z posledních nových ingrediencí je však o něco neobvyklejší. Seznamte se s banánovou moukou.

Co je to banánová mouka?

 Co to je banánová mouka a k čemu ji můžeme používat?

Nepřekvapí nás, že banánová mouka je vyrobena z banánů.  „Vyrábí se ze zelených nezralých banánů, které se sklidí, a poté oloupou, nakrájí, usuší a umelou na jemný prášek,“ říká odbornice na výživu Rebecca Gawthorne, APD. Udává se, že z 8 – 10 kg banánů se vyrobí 1 kg mouky. „Mouka je mírně sladká a má lehkou texturu, takže jí lze nahradit bílou mouku téměř ve všech receptech."

Je banánová mouka zdravá?

Jelikož je mouka vyrobena z banánů, budete z ní mít stejné výhody, jaké získáte při konzumaci celých banánů. „Banánová mouka se většinou skládá ze sacharidů, ale také poskytuje určité množství vlákniny a bílkovin, přičemž neobsahuje téměř žádný tuk,“ říká certifikovaná dietoložka Mia Syn, RDN. „Je to také skvělý zdroj draslíku, který je důležitý pro zdraví srdce a svalů."


Protože je mouka ze zelených nezralých banánů, má také vlastnosti škrobu, který „působí jako probiotikum, které pomáhá živit dobré bakterie v našem střevu a tím podporuje zdraví střev,“ vysvětluje Mia Syn. A i když jsou banány přirozeně sladké, nemusíte se kvůli nízkému glykemickému indexu starat o zvýšení hladiny cukru v krvi.

Dalším plusem je to, že banánová mouka pomáhá zmírňovat odpad z výroby potravin. „Je to udržitelnější varianta, protože je vyrobena z banánů, které jsou poškozené nebo nevypadají hezky,“ říká Gawthorne.


Pokud jde o to, jak si stojí ve srovnání s jinými alternativami mouky, záleží to na tom, co hledáte. „Je přirozeně bezlepková a neobsahuje ořechy, a dodá jídlu větší nutriční hodnotu," říká Syn, takže je to skvělá náhrada pro kohokoli s určitými dietními omezeními. Jiné alternativy mouky, jako je mandlová mouka, mají vyšší obsah bílkovin - ale banánová mouka zase nabízí více draslíku a podporuje zdraví střeva.

K čemu můžete použít banánovou mouku?

Za prvé: Chutná banánová mouka jako banány? Stručně řečeno, u plantejnové mouky (Green Plantain) zní odpověď ne. Protože banánová mouka je vyrobena ze zelených banánů, nemá chuť sladkých zralých banánů. Může být mírně nasládlá, ale není to příliš patrné.


Protože má tato mouka neutrální chuť, je poměrně snadné nahradit s ní bílou mouku. „Je velmi univerzální a lze ji použít ve všech možných receptech, nejen při pečení," říká Gawthorne. Jako nejjednodušší navrhuje použití množství ¾ šálku banánové mouky za 1 šálek bílé mouky. Důvodem je vyšší obsah škrobu. „A pokud potřebujete, aby těsto nakynulo, přidejte 2 lžičky prášku na pečení na 1 šálek banánové mouky."

 Co to je banánová mouka a k čemu ji můžeme používat?

„Kromě pečení můžete použít banánovou mouku jako zahušťovadlo v polévkách, dušených masech a dokonce i smoothies,“ říká Syn. Vyzkoušejte to nejprve s jednou polévkovou lžící, a postupně můžete přidávat. Ve skutečnosti neexistují žádné limity, pokud jde o přidávání této ovocné mouky do jídel.

Při vaření s banánovou moukou je třeba mít na paměti, že díky vysokému obsahu škrobu absorbuje více tekutiny než jiné mouky. Pokud tedy chcete připravit něco lehkého a nadýchaného, ​​ je pro dosažení optimálních výsledků lepší zvolit jinou možnost.

Banánovou mouku s oblibou zařazují do svého jídelníčku lidé, kteří se snaží zhubnout. Dokáže totiž zasytit na dlouhou dobu. Mouka je vhodná také pro diabetiky. Zpomaluje průchod jídla střevem a zabraňuje kolísání hladiny cukru v krvi. Díky obsahu výživných látek je pro naše tělo velmi prospěšná, a tak určitě stojí za to ji vyzkoušet.

To, co jíme, má rozhodující vliv na náš zdravotní stav. Mohl by vás zajímat také článek 12 trendů pro zdraví a wellness v roce 2020

Pijete doma alkohol?
Ano (43 %)
Ne (51 %)
Nevím (6 %)

Oblíbené články

3 důvody, proč mít na zahradě hmyzí hotel 3 důvody, proč mít na zahradě hmyzí hotel

 Jaké zvíře jste podle znamení zvěrokruhu? Jaké zvíře jste podle znamení zvěrokruhu?

2 skvělé tipy na osvěžující letní drinky 2 skvělé tipy na osvěžující letní drinky

 První pomoc při bolestivé menstruaci První pomoc při bolestivé menstruaci

 Vědci potvrdili, že podle oblečení posuzují ostatní lidé i naše schopnosti Vědci potvrdili, že podle oblečení posuzují ostatní lidé i naše schopnosti

3 nejlepší osvědčené taháky 3 nejlepší osvědčené taháky

 Recept na zdravý středomořský banánový chlebíček Recept na zdravý středomořský banánový chlebíček

10 věcí, podle kterých poznáte, že už vás nemiluje 10 věcí, podle kterých poznáte, že už vás nemiluje

 Jak vám může zdravá disciplína pomoci při uskutečňování vašich plánů Jak vám může zdravá disciplína pomoci při uskutečňování vašich plánů

7 tipů, jak přežít dlouhou cestu letadlem 7 tipů, jak přežít dlouhou cestu letadlem

10 kroků k příjemné auto-masáži 10 kroků k příjemné auto-masáži

4 věci, které vás na vysoké škole překvapí 4 věci, které vás na vysoké škole překvapí

Komentáře

    Vložit nový komentář