Co to je banánová mouka a k čemu ji můžeme používat?
07. 07. 2020, Kategorie Rady a návody
429 shlédnutí

Co to je banánová mouka a k čemu ji můžeme používat?

https://www.mindbodygreen.com/articles/banana-flour

Ať už dodržujete stravu bezlepkovou, keto, paleo, nebo jen hledáte zdravější alternativy potravin, je pravděpodobné, že jste už vyzkoušeli některé zajímavé náhražky mouky, které slibují poskytnout více výživy než tradiční bílá mouka. Mouka z mandlí či kokosových ořechů patří mezi nejoblíbenější alternativy, a dále je zde také mouka rýžová, ovesná a žitná. Jedna z posledních nových ingrediencí je však o něco neobvyklejší. Seznamte se s banánovou moukou.

Co je to banánová mouka?

 Co to je banánová mouka a k čemu ji můžeme používat?

Nepřekvapí nás, že banánová mouka je vyrobena z banánů.  „Vyrábí se ze zelených nezralých banánů, které se sklidí, a poté oloupou, nakrájí, usuší a umelou na jemný prášek,“ říká odbornice na výživu Rebecca Gawthorne, APD. Udává se, že z 8 – 10 kg banánů se vyrobí 1 kg mouky. „Mouka je mírně sladká a má lehkou texturu, takže jí lze nahradit bílou mouku téměř ve všech receptech."

Je banánová mouka zdravá?

Jelikož je mouka vyrobena z banánů, budete z ní mít stejné výhody, jaké získáte při konzumaci celých banánů. „Banánová mouka se většinou skládá ze sacharidů, ale také poskytuje určité množství vlákniny a bílkovin, přičemž neobsahuje téměř žádný tuk,“ říká certifikovaná dietoložka Mia Syn, RDN. „Je to také skvělý zdroj draslíku, který je důležitý pro zdraví srdce a svalů."


Protože je mouka ze zelených nezralých banánů, má také vlastnosti škrobu, který „působí jako probiotikum, které pomáhá živit dobré bakterie v našem střevu a tím podporuje zdraví střev,“ vysvětluje Mia Syn. A i když jsou banány přirozeně sladké, nemusíte se kvůli nízkému glykemickému indexu starat o zvýšení hladiny cukru v krvi.

Dalším plusem je to, že banánová mouka pomáhá zmírňovat odpad z výroby potravin. „Je to udržitelnější varianta, protože je vyrobena z banánů, které jsou poškozené nebo nevypadají hezky,“ říká Gawthorne.


Pokud jde o to, jak si stojí ve srovnání s jinými alternativami mouky, záleží to na tom, co hledáte. „Je přirozeně bezlepková a neobsahuje ořechy, a dodá jídlu větší nutriční hodnotu," říká Syn, takže je to skvělá náhrada pro kohokoli s určitými dietními omezeními. Jiné alternativy mouky, jako je mandlová mouka, mají vyšší obsah bílkovin - ale banánová mouka zase nabízí více draslíku a podporuje zdraví střeva.

K čemu můžete použít banánovou mouku?

Za prvé: Chutná banánová mouka jako banány? Stručně řečeno, u plantejnové mouky (Green Plantain) zní odpověď ne. Protože banánová mouka je vyrobena ze zelených banánů, nemá chuť sladkých zralých banánů. Může být mírně nasládlá, ale není to příliš patrné.


Protože má tato mouka neutrální chuť, je poměrně snadné nahradit s ní bílou mouku. „Je velmi univerzální a lze ji použít ve všech možných receptech, nejen při pečení," říká Gawthorne. Jako nejjednodušší navrhuje použití množství ¾ šálku banánové mouky za 1 šálek bílé mouky. Důvodem je vyšší obsah škrobu. „A pokud potřebujete, aby těsto nakynulo, přidejte 2 lžičky prášku na pečení na 1 šálek banánové mouky."

 Co to je banánová mouka a k čemu ji můžeme používat?

„Kromě pečení můžete použít banánovou mouku jako zahušťovadlo v polévkách, dušených masech a dokonce i smoothies,“ říká Syn. Vyzkoušejte to nejprve s jednou polévkovou lžící, a postupně můžete přidávat. Ve skutečnosti neexistují žádné limity, pokud jde o přidávání této ovocné mouky do jídel.

Při vaření s banánovou moukou je třeba mít na paměti, že díky vysokému obsahu škrobu absorbuje více tekutiny než jiné mouky. Pokud tedy chcete připravit něco lehkého a nadýchaného, ​​ je pro dosažení optimálních výsledků lepší zvolit jinou možnost.

Banánovou mouku s oblibou zařazují do svého jídelníčku lidé, kteří se snaží zhubnout. Dokáže totiž zasytit na dlouhou dobu. Mouka je vhodná také pro diabetiky. Zpomaluje průchod jídla střevem a zabraňuje kolísání hladiny cukru v krvi. Díky obsahu výživných látek je pro naše tělo velmi prospěšná, a tak určitě stojí za to ji vyzkoušet.

To, co jíme, má rozhodující vliv na náš zdravotní stav. Mohl by vás zajímat také článek 12 trendů pro zdraví a wellness v roce 2020

Oblíbené články

 Recept na horkou čokoládu s Nutellou Recept na horkou čokoládu s Nutellou

6 receptů na skvělé sendviče, které zvládne každý 6 receptů na skvělé sendviče, které zvládne každý

4 základní rady pro perfektní domácí manikúru 4 základní rady pro perfektní domácí manikúru

 Helper: rodinný kalendář i místo pro sdílení fotek s nejbližšími Helper: rodinný kalendář i místo pro sdílení fotek s nejbližšími

11 tipů, jak si usnadnit domácí přípravu jídla 11 tipů, jak si usnadnit domácí přípravu jídla

5 motivačních knih, které vám pomohou změnit život 5 motivačních knih, které vám pomohou změnit život

5 tipů, jak si zpříjemnit dlouhou cestu autobusem 5 tipů, jak si zpříjemnit dlouhou cestu autobusem

9 tipů jak úspěšně projít zkoušky 9 tipů jak úspěšně projít zkoušky

 Jak vybrat kvalitní rukavice na snowboard? Zaměřte se na materiál a střih Jak vybrat kvalitní rukavice na snowboard? Zaměřte se na materiál a střih

 Začněte podnikat prostřednictvím vlastního e-shopu Začněte podnikat prostřednictvím vlastního e-shopu

7 potravin, jejichž zbytky můžete v kuchyni skvěle využít 7 potravin, jejichž zbytky můžete v kuchyni skvěle využít

8 důvodů, proč studovat cizí jazyk v zahraničí 8 důvodů, proč studovat cizí jazyk v zahraničí

Komentáře

    Vložit nový komentář