Velká chyba, kterou děláme při keto dietě + co s tím?
04. 04. 2020, Kategorie Zdraví a sport
218 shlédnutí

Velká chyba, kterou děláme při keto dietě + co s tím?

https://www.mindbodygreen.com/articles/the-one-mistake-were-making-on-a-keto-diet-how-to-fix-it-according-to-an-rd?

Co dělat a co nedělat při keto dietě je poměrně dobře známé. Má převládat protein a zdravé tuky, za každou cenu se musíme vyhýbat sacharidům a udržovat svůj cukr na minimu. Můžeme si zopakovat, že během keto diety máme udržovat zvýšenou hladinu ketonů v krvi. Díky tomu je ovlivněna řada fyziologických procesů v lidském organismu. Jak k tomu dochází? Vedle půstu či hladovění je ketogenní dieta jediným stravovacím stylem, při kterém lidské tělo přepne do režimu odborně nazývaného ketóza. Během ketózy tělo v játrech vytváří látky zvané ketony, které zásobují tělo energetickými substráty namísto glukózy, které je v organismu mnohem méně než při běžném stravování. Proč je to výhodné? Lidské tělo si totiž tvoří ketony z tuků. Proto je keto dieta považována za efektivní nástroj pro redukci tukové tkáně. A jaké je správné rozdělení živin při keto stravování? Sacharidy 0–5 %, bílkoviny 15–20 %, tuky 75–80 %.                

Dietoložka a diabetoložka Ali Miller, R.D., si  myslí, že dodržovat keto dietu není tak jednoduché

 Velká chyba, kterou děláme při keto dietě + co s tím?

Většina lidí se domnívá, že je zdravé, když nahradí cukr nekalorickými umělými sladidly. Při keto dietě  se omezuje cukr, protože může vést ke zvýšení hladiny glukózy v krvi a neovladatelným „chutím“. Nekalorická sladidla jsou však také škodlivá.


Rozloučíme se s cukrem, což je dobrá věc. Ale závislost na cukru nahrazujeme jinou zneužívanou látkou: nekalorickými sladidly. A ať už jsou chemického původu nebo „přírodní“, většina z nich způsobuje zažívací potíže. Podle Ali Miller jsou sladidla s nulovým obsahem kalorií bakteriostatická, což znamená, že mohou likvidovat užitečné bakterie ve střevech, a tím bránit zdravému mikrobiomu v těle.

 Velká chyba, kterou děláme při keto dietě + co s tím?

Miller dále říká, že sladidla s nulovým obsahem kalorií vyvolávají podobnou glukózovou odpověď jako tradiční cukr. Na vašem jazyku je receptor chuti zvaný „glukagon-like peptid“ (GLP1), který způsobuje, že vaše tělo reaguje na sladkou chuť. Takže i když možná nejíte sladké nezdravé jídlo, vaše tělo může stále reagovat na samotnou sladkou chuť. V naší společnosti převládá škodlivá norma, že po jídle potřebujeme něco „sladkého“. Přesvědčujeme sami sebe, že nám při použití umělých sladidel nic nehrozí, i když bychom si raději měli odvykat od sladkých chutí v našem jídelníčku a zaměřit se spíš na hodnotná, vychucená slaná jídla.


Vyvážené formy cukru - stejně jako obsah cukru v ovoci - jsou zdravé pro vyrovnanou stravu keto. Lidé mají často falešný koncept keto. „Ale dokud metabolicky produkujete ketony, stále jste v keto," říká dietoložka. To znamená, že i když použijete v receptu nějaký kokosový cukr, stále máte možnost dodržovat keto dietu, kdy vaše tělo vytváří dostatek ketonů.

 Velká chyba, kterou děláme při keto dietě + co s tím?

Sečteno a podtrženo: Pokud si vezmete trochu kokosového cukru nebo polovinu banánu, tato sladidla bývají vhodnější pro váš zažívací systém než půl šálku umělého sladidla erythritol.


O keto dietě naleznete na Internetu mnoho informací. Ať už je to průvodce pro začátečníky nebo seznam potravin vhodných pro tuto dietu. Můžete se podívat také na článek 12 trendů pro zdraví a wellness v roce 2020

Pijete doma alkohol?
Ano (51 %)
Ne (43 %)
Nevím (7 %)

Oblíbené články

 Studená sprcha podle „Ledového muže“ Wima Hofa má zázračné účinky na zdraví Studená sprcha podle „Ledového muže“ Wima Hofa má zázračné účinky na zdraví

3 rady, jak získat pevný vypracovaný zadek 3 rady, jak získat pevný vypracovaný zadek

3 rady, jak zatočit s nepříjemným zánětem močového měchýře 3 rady, jak zatočit s nepříjemným zánětem močového měchýře

4 přírodní energetické nápoje na povzbuzení 4 přírodní energetické nápoje na povzbuzení

10 tipů na hubnutí, které určitě fungují! 10 tipů na hubnutí, které určitě fungují!

6 jednoduchých kroků k udržení dobrého zdraví vašeho těla 6 jednoduchých kroků k udržení dobrého zdraví vašeho těla

3 důvody, proč dát šanci menstruačnímu kalíšku 3 důvody, proč dát šanci menstruačnímu kalíšku

3 rizika pro nastávající maminky 3 rizika pro nastávající maminky

5 jednoduchých cviků pro oči, které vám mohou pomoci zlepšit zrak 5 jednoduchých cviků pro oči, které vám mohou pomoci zlepšit zrak

11 kroků ke skvělé pleti 11 kroků ke skvělé pleti

3 způsoby, jak lépe usínat 3 způsoby, jak lépe usínat

3 metody uzemnění – proč je kontakt kůže s energií Země zdravý 3 metody uzemnění – proč je kontakt kůže s energií Země zdravý

 Konzumace plnotučných mléčných výrobků může snižovat riziko diabetu a vysokého krevního tlaku Konzumace plnotučných mléčných výrobků může snižovat riziko diabetu a vysokého krevního tlaku

6 benefitů pobytu na čerstvém vzduchu 6 benefitů pobytu na čerstvém vzduchu

8 ingrediencí, kterými zpestříte své recepty na saláty 8 ingrediencí, kterými zpestříte své recepty na saláty

9 způsobů, jak si na jaře vyčistit energetické tělo 9 způsobů, jak si na jaře vyčistit energetické tělo

Komentáře

    Vložit nový komentář