10 zaručených tipů, jak přežít sváteční hodování bez žaludečních obtíží
Publikováno dne 28. 11. 2018, Kategorie Rady a návody
385 shlédnutí

10 zaručených tipů, jak přežít sváteční hodování bez žaludečních obtíží

https://www.mindbodygreen.com/articles/how-to-have-a-healthy-thanksgiving

Blíží se období svátků, které jsou příležitostí k rodinným setkáním, firemním večírkům a společným oslavám s přáteli. To vše je obvykle spojeno s konzumací velkého množství jídla. Samozřejmě vás nebudeme chtít připravit o potěšení z jídla. Místo toho jsme pro vás připravili několik tipů, jak si vychutnat nejlepší jídla a vynechat naopak ta nejméně zdravá. Bylo by obtížné někomu radit, naštěstí můžete využít zkušenosti od skutečných nutričních odborníků.

1) Připravte si vývar z kostí

10 zaručených tipů, jak přežít sváteční hodování bez žaludečních obtíží

Ráno si dávám vývar z kostí. Je to dobré pro zdravé zažívání. Před velkým jídle si také dávám zázvorový tonik.
Vincent Pedre, M.D.

2) Udělejte si zažívací tonikum

Mám ráda nápoj, který si připravuji z vody, čerstvého nastrouhaného zázvoru, citronu a medu. To mi pomáhá trávit všechno těžké jídlo.
- Taz Bhatia, M.D.

3) Vypněte hormony hladu

10 zaručených tipů, jak přežít sváteční hodování bez žaludečních obtíží

Příprava svátečních jídel může vést k tomu, že vynecháme snídani a pak ujídáme při vaření celý den. Dejte si raději jídlo, které způsobí, že vaše hladina krevního cukru zůstane vyrovnaná po několik hodin. Doporučuji smoothie, které bude obsahovat lžíci bílkovin (syrovátka, bílkovina hrachu, kolagen), 2 lžíce tuku (avokádo, kokosový olej), 2 lžíce vlákniny jako jsou lněná semínka) a hrstku zelených listů, např. čerstvého špenátu. Takto se zbavíte pocitu hladu.
- Kelly LeVeque

4) Dejte si hořký nápoj

Abyste napomohli trávení, připravte si hořký nápoj. Místo piva nebo vína si můžete přichystat nápoj s nízkým obsahem kalorií. Do sklenice sodové vody přidejte panáka mezcala, čerstvou limetovou šťávu a střik hořkého likéru. Obsažený vápník a hořčiny snižují nadýmání a podporují produkci žluči.
- Diana Rodgers, R.D.

5) Zachovejte stravovací režim jako jiný den

10 zaručených tipů, jak přežít sváteční hodování bez žaludečních obtíží

Mohu být v menšině, ale při očekávání velkého jídla se stravuji jako každý jiný den. Po probuzení si dám „neprůstřelnou kávu“ – to je káva s přidáním másla a kokosového oleje. Po procházce nebo cvičení si dám zelené smoothie s bílkovinou nebo pudink s chia semínky. Poté nemám hlad několik hodin a pouze se udržuji hydratovaná, předtím než dojde na hlavní sváteční jídlo. Držím se svého rozhodnutí zabránit přejídání. Dříve bylo všechno jen o konzumaci množství jídla. Nyní si spíš chci užít společný čas, strávený s rodinu nebo přáteli u chutného jídla.
- Sara McGlothlinová

6) Nikdy nevynechávejte ve sváteční den jídla

Mnoho lidí v očekávání hodování vynechává jídla přes den, nebo jí pouze malinké porce. Ale jít pak ke stolu hladový vede obvykle k přejídání, špatné volbě a nepříjemným následkům. Tomu se vyhnu, když jím normálně celý den. Potom to se svátečním jídlem nepřeženu a porce si vybírám s rozmyslem.
- Leah Silberman, R.D.

7) Zásobujte své tělo bílkovinami

10 zaručených tipů, jak přežít sváteční hodování bez žaludečních obtíží

Ráno si dám velkou misku pokrájené zeleniny. To mi pomůže dodat tělu vlákninu. V poslední době používám zelí, cibuli, mrkev a houby. Při obědě se vždy postarám, aby obsahoval bílkoviny a zeleninu. Připravuji si například kuře nebo mořské plody. Vyhýbám se jídlům s velkým množstvím sacharidů.
-
Isabel Smith, R.D.

8) Jezte snídani 

Mým pravidlem č. 1 ve sváteční dny je dát si snídani. Mnoho lidí přeskočí snídani, aby si "udělali místo" pro bohaté jídlo, ale to rozhodně není něco, co bych doporučovala. Moje snídaně vždy obsahuje vlákninu, zdravé tuky, bílkoviny a čerstvé ovoce. To probudí můj metabolismus na celý den a udržuje můj pocit sytosti. Tímto způsobem nejsem úplně hladová, ale těším se na slavnostní jídlo.
- Allison Aaron

9) Snažte se zbavit stresu

10 zaručených tipů, jak přežít sváteční hodování bez žaludečních obtíží
Vždycky začínám ráno s citronovou vodou a potom se snídaní, která obsahuje dostatek bílkovin a zeleniny, Pro mne je to omeleta plněná zeleninou nebo zelené smoothie. Kombinace bílkovin a vlákniny pomáhá udržet stabilní hladinu krevního cukru a zajišťuje, že dostanu spoustu živin. Také piji dostatek vody a vezmu si probiotický doplněk stravy.

Je dobré udělat si čas na promyšlení nového dne. Mám např. záměr zůstat v klidu v přítomnosti mnoha lidí. Připomenu si pár věcí, za které jsem životu vděčná. Vzhledem k tomu, že stres může způsobovat špatné trávení a zamlžovat mysl, začít den s jasnou hlavou je velice užitečné.
- Jessica Cording, R.D.

10) Uvařte si zažívací čaj

10 zaručených tipů, jak přežít sváteční hodování bez žaludečních obtíží
Ráda si vařím čaj z čerstvého zázvoru a semen fenyklu, oslazený javorovým sirupem. Fenykl a zázvor jsou oba úžasné pro trávení a mohou snížit nadýmání. Javorový sirup je ideální zdravé sladidlo.
- Danielle Capalino, R.D.

Co se týká mých zkušeností, mám ráda věci, které nejsou příliš složité. Takže to bude ráno čaj s čerstvým zázvorem, citronem a medem. Přes den další menší občerstvení, které bude využívat např. vajíčka, kuřecí maso, zeleninu, ovoce, jogurt apod. A neškodí, když bude po ruce sodovka s ledem a třeba džin nebo campari, když už jsou ty svátky!


Věřím, že s využitím některého z těchto osvědčených tipů prožijte svátky hojnosti se svými blízkými v pohodě a bez zbytečných zažívacích obtíží.

 

Staňte se fanouškem naší stránky a už nepřijdete o žádný článek:
Pomáhá vám partner s domácími pracemi?
Ano (35 %)
Ne (50 %)
Nevím (15 %)

Oblíbené články

5 důvodů, proč vyzkoušet chřest 5 důvodů, proč vyzkoušet chřest

3 tajemství, která stojí za skvělou instagramovou fotkou 3 tajemství, která stojí za skvělou instagramovou fotkou

5 rad, jak na konci roku ušetřit 5 rad, jak na konci roku ušetřit

12 inspirací pro dokonalý design pokoje dospívající dívky 12 inspirací pro dokonalý design pokoje dospívající dívky

5 důvodů, proč jet na výlet vlakem 5 důvodů, proč jet na výlet vlakem

 Jak můžeme díky potravě oddálit stárnutí a změnit svůj život k lepšímu Jak můžeme díky potravě oddálit stárnutí a změnit svůj život k lepšímu

2 skvělé tipy na osvěžující letní drinky 2 skvělé tipy na osvěžující letní drinky

 Romantická svatba v souladu s přírodou? Na Karlštejně! Romantická svatba v souladu s přírodou? Na Karlštejně!

4 další tipy jak flirtovat na facebooku 4 další tipy jak flirtovat na facebooku

6 důvodů k návštěvě Lipna 6 důvodů k návštěvě Lipna

5 signálů které napovídají, že je čas změnit zaměstnání 5 signálů které napovídají, že je čas změnit zaměstnání

6 nápadů, co dělat, když je venku zima 6 nápadů, co dělat, když je venku zima

5 důvodů, proč mít pohotovostní antikoncepci vždy po ruce 5 důvodů, proč mít pohotovostní antikoncepci vždy po ruce

6 dárků, které byste si měla dopřát k letošním vánočním svátkům 6 dárků, které byste si měla dopřát k letošním vánočním svátkům

2 důvody, proč selhání neznamená konec, ale začátek 2 důvody, proč selhání neznamená konec, ale začátek

5 důvodů, proč si vytvořit tričko s vlastním potiskem 5 důvodů, proč si vytvořit tričko s vlastním potiskem

Komentáře

    Vložit nový komentář

    Další zajímavé

    5 rad, jak předejít vzniku akné 5 rad, jak předejít vzniku akné

    4 výhody, které jsem získala, když jsem přestala nakupovat levnou „rychlou módu“ 4 výhody, které jsem získala, když jsem přestala nakupovat levnou „rychlou módu“

    3 úskalí vztahu s cizincem 3 úskalí vztahu s cizincem

    5 nejlepších dívčích seriálů 5 nejlepších dívčích seriálů

    4 tipy, jak se vyhnout podzimnímu nachlazení 4 tipy, jak se vyhnout podzimnímu nachlazení

    30 fotografií žen z různých koutů světa, které dokazují, že krása je všude 30 fotografií žen z různých koutů světa, které dokazují, že krása je všude

    5 způsobů, jak ulevit svým vlasům 5 způsobů, jak ulevit svým vlasům

    8 roztomilých nápadů na makrónky 8 roztomilých nápadů na makrónky