Díky moderních technologiím většina z nás pořizuje i několik fotografií denně. Máme možnost vytvořit celou řadu záběrů a vybrat si ten nejpovedenější, upravovat fotky nebo vytvářet různé koláže. Snímky si potom ukládáme do počítačů, nahráváme je na sociální sítě a do cloudových úložišť. Na kouzlo klasických fotoalb přitom trochu zapomínáme, je to ale nesmírná škoda. Proč se vyplatí mít doma klasické fotoalbum?
1) Fotografie jsou vždy po ruce
Jednou z největších výhod klasického fotoalba je možnost kdykoliv si snímek prohlédnout nebo jej někomu ukázat. Nebudete přitom odkázaní na internetové připojení, ani na elektřinu. Prostě jen sáhnete po albu. Fotografii z něj navíc můžete vyjmout, oskenovat nebo třeba někomu půjčit.
2) Získáte záruku trvanlivosti
Další výhodou je i fakt, že klasická alba jsou materiální – nelze je tedy ztratit kvůli nějaké technické chybě, jak se to může stát např. se složkami v počítači. Fotografie snadno přečkají i několik generací. S vašimi snímky se tak budou moci kochat děti, vnoučata a klidně i pravnoučata. Stačí jen, když budou o alba dobře pečovat. Uznejte - možnost, že váš notebook bude pracovat ještě za padesát let, je prostě mizivá!
3) Dáte průchod své kreativitě
Existují různé druhy alb. Některá mají předpřipravené přihrádky, do kterých jen vsunete fotografie, jiná však nabízí i možnost kreativního vyžití. Na volné stránky se dají pomocí fotorůžků vkládat snímky různých velikostí, lze k nim připisovat text, kreslit obrázky, lepit samolepky nebo různé upomínkové předměty. K fotkám tak můžete vlepit např. lístky ze Zoo, ptačí pírka, pohlednice, nebo vylisované květiny.
4) Protřídíte si fotografie
V momentě, kdy začnete připravovat fotografie k vyvolání, dojde vám nejspíš, kolik zbytečných fotek jste za posledních několik let udělali. Určitě nebude na škodu promazat ta kvanta snímků, odstranit nic neříkající záběry, nepovedené momentky a tuctové západy slunce. Vždyť v albu si chcete uchovat jen to, co je pro vás opravdu důležité, že?
Vzpomínáte rádi? Pak si určitě přečtěte i náš článek s názvem Napište si e-mail do budoucnosti!