Jak vám může zdravá disciplína pomoci při uskutečňování vašich plánů

 Jak vám může zdravá disciplína pomoci při uskutečňování vašich plánů

Myšlenka na disciplínu vám možná nezní moc sympaticky, ale
slibuji, že zdravá disciplína se vám může osvědčit. Uplatňování zdravé
disciplíny v jedné oblasti vašeho života způsobí, že i v jiných oblastech
vám půjde všechno snáz. Proč? Protože všechno spolu souvisí. Pokud se cítíte v
poslední době přetížení nebo procházíte náročným obdobím a chcete více klidu,
zkuste třeba jen jeden z těchto kroků a zjistíte, co všechno se začne měnit.

1) Stanovte si krátkodobé a dlouhodobé finanční cíle

 Jak vám může zdravá disciplína pomoci při uskutečňování vašich plánů

Jeden z cílů by měl být okamžitý a snadno proveditelný, jako
například zhotovení měsíčního rozpočtu, abyste měli kontrolu nad nadměrnými
výdaji. Další by mohl být dlouhodobý, jako spoření na bydlení nebo přemýšlení o
vedlejším příjmu, abyste mohli rychleji splatit půjčku.

2) Stanovte si limity pro spotřebu látek jako je alkohol,
kofein a cukr

Když si budete tyto produkty dopřávat s rozumem, může to
mít významný pozitivní vliv na vaše fyzické a emocionální zdraví. Například
místo toho, abyste zcela vynechali cukr, můžete omezit jeho příjem. Tento
životní styl snadněji udržíte v dlouhodobém výhledu.

3) Udržujte kolem sebe pořádek

Nenechávejte v dřezu neumyté nádobí, různě pohozené oblečení
a nepořádek na stole. Ráno si ustelte postel – stejně jako vás k tomu vedli
rodiče, když jste byli malí. Uklizené prostředí pomůže zachovat vaši mysl klidnou
a vyrovnanou.

4) Běžte ven

 Jak vám může zdravá disciplína pomoci při uskutečňování vašich plánů

Kolikrát vaši rodiče říkali: „Jdi si hrát ven!“
Nesnažili se mít od vás klidgo věděli, že je to pro vás dobré. Posaďte se venku
na lavičku během přestávky na oběd nebo se večer projděte po okolí.

5) Stanovte si hranice pro sledování seriálů a hraní
videoher

Milujeme, když se ztratíme v dobrém příběhu – může to být
zdravá relaxace. Ale stává se vám, že sledujete seriály nebo hrajete videohry nekonečné
hodiny jen tak, úplně bezmyšlenkovitě? Cítíte se pak trochu provinile nebo
depresivně? Někdy je lepší strávit čas s dobrou knihou, která vás přiměje
přemýšlet o svém životě a o tom, jak se zlepšovat a užívat si ho více.

6) Buďte ve spojení s ostatními

 Jak vám může zdravá disciplína pomoci při uskutečňování vašich plánů

Zůstat ve spojení s ostatními lidmi je stejně důležité jako
jiné denní zvyky, které rutinně provádíte, jako je čištění zubů nebo sprchování.
Ať už si popovídáte s barmanem, když vám chystá pití nebo se spolupracovníkem na
chodbě, lidskou interakci potřebujeme. Setkávejte se se svými kamarády a s rodinou
a seznamujte se s novými lidmi. Těm, kteří žijí daleko, nezapomeňte
zatelefonovat.

7) Přijměte zdravé riziko

Nebojte se jít do zdravého rizika, například vhodit své
jméno do klobouku, když se jedná o zájemce o povýšení v práci, zařídit si účast
na semináři o tvůrčím psaní, o kterém jste už léta snili nebo pozvat někoho,
kdo vás zajímá, ať jde s vámi na oběd.

8) Procvičujte si trpělivost

 Jak vám může zdravá disciplína pomoci při uskutečňování vašich plánů

Opravdu chcete ty nové letní šaty, které jste viděli v
obchodě? Přimějte se k trpělivosti a vyčkejte den nebo dva. Možná najdete
něco hezčího, cenově dostupnějšího nebo šetrnějšího k přírodním zdrojům. A nebo se můžete vrátit pro tyhle šaty poté, co jste procvičili svou trpělivost.

9) Usilujte o vzájemný respekt ve vztazích

Sledujte způsob, jakým mluvíte s lidmi, a snažte se s nimi
zacházet s důstojností a laskavostí, kterou si všichni lidé zaslouží. Všímejte
si, jak může způsob, jakým přistupujete k ostatním – ať už se jedná o náhodné
nebo blízké lidi – pozitivně změnit jejich přístup k vám.

Chcete se dozvědět, jaké výhody přináší, když se vzdáte levné „rychlé módy“? Můžete si přečíst článek 4 výhody, které jsem získala, když jsem přestala nakupovat levnou „rychlou módu“


Přidej první komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.