Konzumace plnotučných mléčných výrobků může snižovat riziko diabetu a vysokého krevního tlaku
23. 05. 2020, Kategorie Zdraví a sport
166 shlédnutí

Konzumace plnotučných mléčných výrobků může snižovat riziko diabetu a vysokého krevního tlaku

https://www.mindbodygreen.com/articles/eating-this-type-of-dairy-twice-day-may-lower-risk-of-diabetes-and-high-blood-pressure

Není žádným tajemstvím, že doporučování nízkotučných diet patří  minulosti, ale debata o zdravotním přínosu mléka a mléčných výrobků pokračuje. Jak stoupá množství výzkumů vlivu různých diet na zdraví, vědci stále hledají důkazy, zda tuk a mléčné výrobky mohou mít své vlastní zdravotní přínosy.


Výzkum v globálním měřítku

Nová studie, která byla zveřejněna v květnu letošního roku v British Medical Journals: Open Diabetes Research & Care (výzkum cukrovky), zkoumala vztah mezi mléčnou výživou a zdravím na celosvětové úrovni. Dospěla k závěru, že tajemství, co přináší největší prospěch pro zdraví, se může skrývat i v konzumaci plnotučných mléčných výrobků.

Zatímco už předchozí studie ukázaly, že vyšší příjem mléčných výrobků je spojen s nižším rizikem nemocí jako je diabetes a kardiovaskulární onemocnění, tato studie má širší záběr a zahrnuje údaje z celého světa - nejen z Evropy a Severní Ameriky.


Pomocí údajů shromážděných z 21 zemí vědci hledali souvislosti mezi příjmem mléčných výrobků a rizikem kardiovaskulárních chorob nebo cukrovky v různých kulturách a při různých stravovacích návycích.

Posouzení vztahu mezi konzumací mléčných výrobků a onemocněním

 Konzumace plnotučných mléčných výrobků může snižovat riziko diabetu a vysokého krevního tlaku

Mléčné výrobky byly definovány jako mléko, jogurt, jogurtové nápoje, sýr a jídla připravená s mléčnými výrobky, a bylo zaznamenáno, zda se jedná o výrobky plnotučné nebo výrobky nízkým obsahem tuku. Protože v některých zemích, které se studie účastnily, nejsou běžnými ingrediencemi, sledují vědci odděleně spotřebu másla a šlehačky.

 Konzumace plnotučných mléčných výrobků může snižovat riziko diabetu a vysokého krevního tlaku

V souvislosti s kardiovaskulárními chorobami vědci zjistili, že ti, kteří konzumovali mléčné výrobky, a zejména ty plnotučné, dvakrát denně, měli menší pravděpodobnost vzniku příznaků metabolického syndromu, mezi něž patří vysoký krevní tlak, vysoký krevní cukr, nadbytek břišního tuku, vysoký krevní tuk a abnormální hladiny cholesterolu, a který je rizikovým faktorem vzniku srdečních chorob. Zjistili, že dvě denní porce jakéhokoli mléčného výrobku byly spojeny s o 24 % nižším rizikem vzniku metabolického syndromu, zatímco dvě denní porce plnotučných mléčných výrobků vykazovaly o 28 % nižší riziko - oboje ve srovnání s nulovou konzumací.

Celkově vědci zjistili, že dvě porce mléčných výrobků denně byly spojeny s o 11 až 12 % nižším rizikem diabetu a metabolického syndromu. Každá další denní porce snižovala riziko o 13 až 14 %.


Mohou mléčné výrobky opravdu něco změnit?

Tyto výsledky jsou skvělé, ale autoři studie zdůrazňují, že se jednalo o observační studii, takže nemohou říci, že mléčné výrobky jsou jedinou zárukou nižšího rizika rozvoje metabolického syndromu.

 Konzumace plnotučných mléčných výrobků může snižovat riziko diabetu a vysokého krevního tlaku

„Pokud budou naše zjištění potvrzena,“ píšou, „pak může vyšší spotřeba mléčných výrobků představovat snadno proveditelnou a levnou metodu ke omezení vzniku hypertenze, diabetu a konec konců kardiovaskulárních chorob na celém světě.“

Žádná jednotlivá potravina, doplněk stravy nebo cvičení není samo o sobě zázračné. Mohl by vás zajímat také článek 15 způsobů, jak přirozeně snížit hladinu cukru v krvi na zdravou úroveň


 

Cítíte se někdy nedoceněně?
Ano (70 %)
Ne (12 %)
Nevím (18 %)

Oblíbené články

15 způsobů, jak přirozeně snížit hladinu cukru v krvi na zdravou úroveň 15 způsobů, jak přirozeně snížit hladinu cukru v krvi na zdravou úroveň

10 potravin, které si dává denně k jídlu 9 výživových poradkyň 10 potravin, které si dává denně k jídlu 9 výživových poradkyň

6 výhod hlubokých dřepů + co to je, a jak se cvičí 6 výhod hlubokých dřepů + co to je, a jak se cvičí

 Konzumace plnotučných mléčných výrobků může snižovat riziko diabetu a vysokého krevního tlaku Konzumace plnotučných mléčných výrobků může snižovat riziko diabetu a vysokého krevního tlaku

4 největší mýty o čokoládě 4 největší mýty o čokoládě

3 důvody, proč dát šanci menstruačnímu kalíšku 3 důvody, proč dát šanci menstruačnímu kalíšku

 Run for your Bun! Kavárna, kde za jídlo neplatíte Run for your Bun! Kavárna, kde za jídlo neplatíte

5 důvodů, proč si pořídit psa 5 důvodů, proč si pořídit psa

12 trendů pro zdraví a wellness v roce 2020 12 trendů pro zdraví a wellness v roce 2020

4 prospěšné cviky, které můžete dělat kdekoliv 4 prospěšné cviky, které můžete dělat kdekoliv

7 překvapivých příznaků, že trpíte nedostatkem bílkovin 7 překvapivých příznaků, že trpíte nedostatkem bílkovin

3 rady, jak získat pevný vypracovaný zadek 3 rady, jak získat pevný vypracovaný zadek

Komentáře

    Vložit nový komentář