Honeydew vs. Cantaloupe: Který z těchto letních melounů je zdravější?
08. 09. 2020, Kategorie Zdraví a sport
302 shlédnutí

Honeydew vs. Cantaloupe: Který z těchto letních melounů je zdravější?

https://www.mindbodygreen.com/articles/honeydew-vs-cantaloupe

K létu neodmyslitelně patří klasický vodní meloun, který má červenou dužinu a tmavě zelenou kůrku. Ale i méně známé cukrové odrůdy - melouny Honeydew a Cantaloupe - jsou osvěžující a plné chuti. Tyto melouny jsou často navzájem zaměňovány, ale liší se chutí, barvou a dokonce i některými živinami. Jsou podobně sladké, ale Honeydew má hladkou, světle zabarvenou kůrku a zelenou dužinu, zatímco Cantaloupe má tmavší, síťovanou kůrku a oranžovou dužinu. Zjistěte, co tyto dva melouny obsahují, pokud jde o přínosy pro zdraví a výživu.

Je pro vás Honeydew zdravý?

 Honeydew vs. Cantaloupe: Který z těchto letních melounů je zdravější?

O zelených potravinách je známo, že jsou zdravé, a Honeydew se v tom se nijak neliší. Tento letní meloun má vysoký obsah vlákniny, vitamínu C a draslíku.

„Obsahuje také vitamin B6 a kyselinu listovou, které prokázaly velký význam pro funkce mozku a prevenci Alzheimerovy choroby,“ říká dietoložka Brenna Wallace, M.S.

Draslík v Honeydew  může pomoci regulovat krevní tlak, zatímco vitamin C prospívá imunitnímu systému a dobrému stavu pokožky. „Vitamin C je potřebný pro tvorbu kolagenu," vysvětluje Wallace, „zajišťuje, aby se vaše pokožka zachovávala zdravá a v případě potřeby se správně opravila."


Výživová hodnota, založená na 1 šálku Honeydew, podle databáze potravin amerického ministerstva zemědělství (USDA):

  • Kalorie: 61,2
  • Tuk: 0,238 g
  • Sodík: 30,6 mg
  • Sacharidy: 15,5 g
  • Cukr: 13,8 g
  • Vláknina: 1,36 g
  • Bílkoviny: 0,918 g
  • Vápník: 10,2 mg
  • Hořčík: 17 mg
  • Kyselina listová: 32,3 µg

A co výhody Cantaloupe?

 Honeydew vs. Cantaloupe: Který z těchto letních melounů je zdravější?

Oranžová barva nemusí signalizovat „zdravé jídlo“ tak, jak to dělá zelená, ale Wallace říká, že oranžový pigment melounu ve skutečnosti naznačuje, že je bohatý na beta-karoten. Beta-karoten je karotenoid, který dává mrkvi, sladkým bramborám a melounu oranžové odstíny. Jakmile je v těle, přeměňuje se na vitamin A a prospívá zdraví očí, červených krvinek a pomáhá zvládat zánět, říká Wallace.

Vzhledem k tomu, že vitamin C si tělo přirozeně nevyrábí, doporučuje lékařka integrativní medicíny Taz Bhatia, M.D., jíst meloun ke zvýšení příjmu živin a podpoře zdravého stárnutí.

Podobně jako Honeydew, Cantaloupe je meloun s vysokým obsahem vlákniny, což znamená, že je prospěšný pro regulaci hladiny cukru v krvi a pomáhá při střevních potížích, jako je nadýmání.

Výživová hodnota, založená na 1 šálku Cantaloupe, podle databáze potravin USDA:

  • Kalorie: 53
  • Tuk: 0,296 g
  • Sodík: 25 mg
  • Sacharidy: 12,7 g
  • Cukr: 12,3 g
  • Vláknina: 1,4 g
  • Bílkoviny: 1,31 g
  • Vápník: 14 mg
  • Hořčík: 18,7 mg
  • Kyselina listová: 32,8 µg

Honeydew vs. Cantaloupe: Co o nich víme?

Honeydew a Cantaloupe mají podobnou strukturu a vzhled - kromě barvy. Je to proto, že jde o stejnou odrůdu, vysvětluje Wallace. Oba mají vysoký obsah vitamínů A, C a B6, stejně jako draslík, vlákninu a kyselinu listovou.

Cantaloupe obsahuje o něco méně přírodních cukrů a více než o polovinu méně vitamínu A i vitamínu C než Honeydew. Jelikož jde o ovoce, dietoložka Jenna Gorham, R.D., říká, že cukr by neměl být rozhodujícím faktorem. „Pro ty, kteří potřebují sledovat sacharidy z lékařského hlediska - jeden šálek Cantaloupe obsahuje o tři gramy méně sacharidů ve srovnání s Honeydew,“ říká.

A co chuť? „Oba melouny jsou mírně sladké s podobnou pevnou a příjemnou strukturou,“ říká Wallace. „Někteří se však domnívají, že Cantaloupe je o něco méně pevný než Honeydew.“

 Honeydew vs. Cantaloupe: Který z těchto letních melounů je zdravější?

Jako většina melounů, i tyto dva pomáhají předcházet dehydrataci - každý z nich obsahuje 90 % vody a dostatek elektrolytů. Výživová poradkyně Carlene Thomas, R.D., doporučuje míchat Cantaloupe nebo Honeydew s ledem jako hydratační nápoj. „Také přitom získáváte vlákninu z melounu, takže dosáhnete pocitu sytosti.“

Který z nich je tedy zdravější?

Cantaloupe a Honeydew jsou dobrým zdrojem vlákniny, draslíku a vitamínů. Jsou také hydratující a šťavnaté, díky čemuž jsou v teplých letních měsících tak osvěžující.

Ačkoli jde hlavně o osobní preference, Gorham říká, že Cantaloupe vyniká vysokým obsahem vitamínu A a vitaminu C - díky čemuž je o něco výživově bohatší než Honeydew.

Bez ohledu na to, jaká melounová odrůda vyhovuje vaší chuti, vězte, že s těmito svěžími a zdravými plody opravdu nemůžete nic pokazit.

Teplé počasí ještě nekončí, a tak by vám mohly přijít vhod 2 skvělé tipy na osvěžující letní drinky

 

 

Cítíte se někdy osamělá?
Ano (75 %)
Ne (18 %)
Nevím (7 %)

Oblíbené články

20 jednoduchých způsobů, jak rychle zhubnout už za týden 20 jednoduchých způsobů, jak rychle zhubnout už za týden

3 rady, jak získat pevný vypracovaný zadek 3 rady, jak získat pevný vypracovaný zadek

7 cviků v sedmi minutách pro hubenější stehna 7 cviků v sedmi minutách pro hubenější stehna

13 zdravotních potíží, kterých se zbavíte díky zázračným účinkům banánu 13 zdravotních potíží, kterých se zbavíte díky zázračným účinkům banánu

 Měď nám může pomoci v boji s viry – ničí je pouhým kontaktem Měď nám může pomoci v boji s viry – ničí je pouhým kontaktem

12 trendů pro zdraví a wellness v roce 2020 12 trendů pro zdraví a wellness v roce 2020

5 dobrých rad pro výběr domácí infrasauny 5 dobrých rad pro výběr domácí infrasauny

 Kostnice: univerzitní město s bohatou historií Kostnice: univerzitní město s bohatou historií

3 zázračná slova – bio, raw, vegan. Co vlastně znamenají? 3 zázračná slova – bio, raw, vegan. Co vlastně znamenají?

4  tipy, jak zatočit se stresem z pohodlí vašeho domova 4 tipy, jak zatočit se stresem z pohodlí vašeho domova

8 praktických rad pro prevenci rakoviny 8 praktických rad pro prevenci rakoviny

5 tipů, jak zpevnit svaly pánevního dna 5 tipů, jak zpevnit svaly pánevního dna

Komentáře

    Vložit nový komentář