Více než dva šálky kávy denně mohou u žen snižovat množství tělesného tuku
17. 05. 2020, Kategorie Zdraví a sport
181 shlédnutí

Více než dva šálky kávy denně mohou u žen snižovat množství tělesného tuku

https://www.mindbodygreen.com/articles/more-than-2-cups-of-coffee-per-day-may-lower-body-fat-in-women?

Pokud se snažíte snížit spotřebu kávy, možná to budete chtít znovu zvážit - nebo budete chtít dokonce zvýšit její spotřebu. Studie publikovaná v časopise Journal of Nutrition zjistila, že ženy, které pijí více než dva šálky kávy denně, mají menší množství celkového tělesného tuku než ženy, které pijí méně kávy.


Vědci z Anglia Ruskin University zkoumali dva roky data, která získali od účastníků Národního průzkumu zdraví a výživy. Průzkum zahrnoval muže i ženy ve věku 20 až 69 let.

Poté, co studovali vztah mezi konzumací kávy účastníků a celkovým množstvím tělesného tuku, zjistili pro milovníky kávy dobré zprávy .

Co výzkum ukázal?

 Více než dva šálky kávy denně mohou u žen snižovat množství tělesného tuku

Ženy ve věku 20 až 44 let, které pily mezi dvěma až třemi šálky kávy denně, měly o 3,4% méně tělesného tuku než ty, které ji pily jen zřídka. Ženy mezi 45 a 69 lety, které pily více než čtyři šálky denně, vykazovaly ještě nižší procento tuku (4,1%).


Muži, kteří pili kávu pravidelně, měli nižší tělesný tuk než občasní konzumenti, ale vztah byl méně významný.

Přestože si vědci nejsou jistí, proč káva snižuje tělesný tuk, vedoucí autor studie, Lee Smith., Ph.D., ve zprávě uvedl, že v kávě mohou existovat bioaktivní látky - jiné než kofein - které regulují hmotnost.


„Káva nebo její účinné složky by mohly být začleněny do strategie zdravé výživy, aby se omezilo působení chronické zátěže související s epidemií obezity,“ uvedl.

Je možné pít příliš mnoho kávy?

 Více než dva šálky kávy denně mohou u žen snižovat množství tělesného tuku

Odbornice na tělesný pohyb a výživu Shawn Talbott, M. S., sice považuje kávu za „zdravou stravu“, ale uvedla, že při nadměrné spotřebě může vzniknout určité nebezpečí.

Příjem příliš velkého množství kofeinu (což je pro většinu lidí 400 mg nebo čtyři šálky denně), může vést k úzkosti, bušení srdce a zvýšené hladině kortizolu, řekla Talbott.

Podle studie měla naštěstí káva bez kofeinu na tělesný tuk stejné účinky jako káva s kofeinem.

I když může existovat souvislost mezi kávou a tělesným tukem, je důležité sledovat hladinu kofeinu a nadále jíst vyváženou stravu. Káva by neměla být používána jako prostředek pro hubnutí.

Miluji kávu, a tak mne potěší každá informace o jejím pozitivním vlivu na zdraví. Jestli se chcete dozvědět i něco víc o jejím zpracování, přečtěte si také článek 3 tradiční techniky zpracování kávy - washed, natural, honey


Cítíte se někdy nedoceněně?
Ano (70 %)
Ne (12 %)
Nevím (18 %)

Oblíbené články

5 tipů na zdravou snídani, která vás zaručeně nastartuje! 5 tipů na zdravou snídani, která vás zaručeně nastartuje!

5 receptů na rychlou a zdravou snídani 5 receptů na rychlou a zdravou snídani

 Proč je dobré, aby Instagram skrýval „lajky“ Proč je dobré, aby Instagram skrýval „lajky“

4 tipy, jak se vyhnout podzimnímu nachlazení 4 tipy, jak se vyhnout podzimnímu nachlazení

13 pádných důvodů, proč meditovat každý den 13 pádných důvodů, proč meditovat každý den

5 signálů, že jste se ponořili do hluboké meditace 5 signálů, že jste se ponořili do hluboké meditace

4  tipy, jak zatočit se stresem z pohodlí vašeho domova 4 tipy, jak zatočit se stresem z pohodlí vašeho domova

3 způsoby, jak lépe usínat 3 způsoby, jak lépe usínat

2 pravidla opalování aneb jak bezpečně získat bronzovou pokožku 2 pravidla opalování aneb jak bezpečně získat bronzovou pokožku

5 jednoduchých cviků pro oči, které vám mohou pomoci zlepšit zrak 5 jednoduchých cviků pro oči, které vám mohou pomoci zlepšit zrak

4 tipy, jak začít pravidelně cvičit 4 tipy, jak začít pravidelně cvičit

 Jaká rizika může mít pomalá chůze pro naši dlouhověkost Jaká rizika může mít pomalá chůze pro naši dlouhověkost

Komentáře

    Vložit nový komentář