5 jednoduchých cviků pro oči, které vám mohou pomoci zlepšit zrak
16. 06. 2020, Kategorie Zdraví a sport
149 shlédnutí

5 jednoduchých cviků pro oči, které vám mohou pomoci zlepšit zrak

https://www.perfectlensworld.com/articles/eye-exercises-improve-vision

Přestože mnoho lidí věří, že zrak se s věkem zhoršuje, nemusí to být pravda. V očích máte svaly stejně jako ve zbytku těla. Když se vaše oční svaly oslabí kvůli nadměrnému používání, nemůžete vidět ostře. Cvičení očí je jako posilování ostatních svalů. Pokud je pravidelně procvičujete, můžete mít oči silné a zdravé.

Jak oční cvičení zlepšuje váš zrak? Studie ukazují, že používání moderní technologie způsobuje, že se oči namáhají. Většina z nás používá počítač, chytrý telefon nebo se dívá hodně na televizi. Výsledkem je, že stále více lidí má problémy se zrakem a nosí kontaktní čočky a brýle. Nemusíte však trpět dalším zhoršováním zraku. Použijte níže uvedená oční cvičení k vytvoření zdravějších očních svalů a snížení únavy zraku.

Zde je pět rychlých a snadných očních cvičení, která můžete doma dělat každý den:

1) Mrkání

Věděli jste, že něco tak jednoduchého jako mrkání vám pomůže lépe vidět? Je to proto, že mrkání pomáhá vašim očím zůstat vlhké a umožňuje vám tak lépe zaostřovat. Problém je, že když lidé pracují s digitálními zařízeními, tolik nemrkají. To vede k namáhání očí a špatnému vidění.


Proč mrkání pomáhá vašim očím? Představte si vaše víčka jako stěrače předního skla na očích! Pokaždé, když zavřete oči, produkují žlázy vlhkost, která oči svlaží a očistí. Mrkání pomáhá vašim očím, aby byly osvěžené a připravené znovu zaostřit. Díky těmto faktorům toto cvičení pomáhá snižovat namáhání očí. Zde je návod, jak provést cvičení s mrkáním:

  • Nastavte minutky na dvě minuty
  • Mrkněte každé čtyři vteřiny 

Po dokončení tohoto cvičení zjistíte, že se vaše oči cítí méně unavené a napjaté.

2) Palming

5 jednoduchých cviků pro oči, které vám mohou pomoci zlepšit zrak

Toto jednoduché cvičení může pomoci zmírnit únavu a napětí v očích. Nejlepší dobou pro cvičení je, když si vaše oči potřebují odpočinout. Proto mnoho lidí používá palming během přestávek při práci s počítačem nebo odpočinku od sledování televize. Pokyny pro palming jsou snadné:

  • Pohodlně se opřete dopředu o stůl. Pokud nemáte pevný povrch, položte lokty na kolena a nakloňte se dopředu.
  • Zavřete oči.
  • Položte dlaně na oči. Poloha vašich rukou je důležitá: střed vašich dlaní by měl zakrývat vaše oči; vaše prsty by měly být na čele; základna vaší dlaně spočívá na lícní kosti.
  • Netlačte na oči. Měli byste být schopni snadno mrkat.
  • Setrvejte v této poloze na dvě až tři minuty.
  • Toto cvičení opakujte třikrát denně.

Důvod, proč toto oční cvičení funguje, je ten, že tlak vašich rukou kolem očí pomáhá zmírnit svalové napětí. Oči také dobře relaxují v naprosté tmě.

3) Symbol 8

5 jednoduchých cviků pro oči, které vám mohou pomoci zlepšit zrak

Toto další cvičení pomáhá vašim očím stát se silnějšími a pružnějšími. Chcete-li provést cvičení se symbolem 8, udělejte následující:

  • Dívejte se asi 3 m před sebe.
  • Představte si číslo osm naležato.
  • Pohybujte očima pomalu kolem této ležaté osmičky po dobu dvou minut.
  • Následně pohybujte očima kolem ležaté osmičky v opačném směru opět po dobu dvou minut.

 

4) Změna zaostření

Další jednoduché cvičení vyžaduje, abyste zaostřovali pohled střídavě z blízkých objektů na vzdálené objekty. Protože je to tak snadné, lze toto cvičení provádět kdekoli. Cvičení můžete provádět vsedě nebo vestoje. Následuje návod, jak začít se zaostřením:


  • Držte palec před očima. Palec by měl být asi 25 cm daleko.
  • Soustřeďte se na palec po dobu tří až pěti vteřin.
  • Dále zaměřte zrak na nějaký předmět vzdálený 4,5 až 6 m po dobu tří až pěti vteřin.
  • Když měníte zaostření, ujistěte se, že zhluboka dýcháte.
  • Nakonec střídejte zaostření na blízký palec a vzdálený objekt sem a tam po dobu dvou minut.

Přinutit oči změnit zaostření pomáhá posilovat vaše oční svaly. Silné oční svaly zlepšují zrak!

5) Zooming

5 jednoduchých cviků pro oči, které vám mohou pomoci zlepšit zrak

Další skvělé oční cvičení, které posiluje vaše oči a zvyšuje vaši schopnost ostrého vidění, je zooming. Postupujte podle těchto jednoduchých pokynů:

  • Pohodlně se posaďte na židli.
  • Natáhněte ruku před obličej a držte palec, jako byste chtěli stopovat.
  • Přibližte palec blíže k vašemu očím a zaostřete na něj.
  • Pokračujte v pohybu palcem směrem k vašim očím, dokud nebude ve vzdálenosti asi 8 cm.
  • Znovu natáhněte paži a posuňte palec od oka.
  • Po celou dobu máte zaostřeno na palec.
  • Vzdalujte a přibližujte palec po dobu dvou až pěti minut.
  • Opakujte třikrát až pětkrát denně.

Zrak se vám nemusí zhoršovat, ani když si dlouho namáháte oči např. u počítače. Pro oči není zdravé dívat se upřeně dlouhou dobu na monitor, ale je třeba aspoň jednou za 15 min. pohlédnout na několik vteřin do dálky, třeba z okna.  


Středověcí mniši trávili přepisováním rukopisů při svíčkách třeba i roky, ale přesto měli zrak v dobré kondici díky procvičování očí. Svým dobrým zrakem jsou známí také Indiáni. Je to připisováno jejich životnímu stylu. Nedívají se dlouho na jedno místo, ale často střídají pohled z místa na místo, aby se mohli rychle orientovat v náročném přírodním prostředí.

5 jednoduchých cviků pro oči, které vám mohou pomoci zlepšit zrak

V poslední době získávají stále větší oblibu korekční dírkované brýle. Dají se nosit venku i doma. Oči díky nim výborně relaxují a zůstávají zdravé.

Používejte těchto pět rychlých a snadných očních cvičení k posílení očí a k držení problémů se zrakem na uzdě. I ti, kteří již nosí brýle nebo kontaktní čočky, mohou zabránit zhoršování zraku.

Pro naše oči je blahodárný také pobyt v přírodě. Mohl by vás zajímat i článek 5 důvodů, proč chodit relaxovat do přírody

 

Pijete alkohol každý den?
Ano (27 %)
Ne (69 %)
Nevím (4 %)

Oblíbené články

8 dalších skvělých receptů na smoothie, které vám ještě navíc pomůžou i zhubnout 8 dalších skvělých receptů na smoothie, které vám ještě navíc pomůžou i zhubnout

6 výhod hlubokých dřepů + co to je, a jak se cvičí 6 výhod hlubokých dřepů + co to je, a jak se cvičí

3 způsoby, jak lépe usínat 3 způsoby, jak lépe usínat

5 tipů na zdravou snídani, která vás zaručeně nastartuje! 5 tipů na zdravou snídani, která vás zaručeně nastartuje!

5 receptů na rychlou a zdravou snídani 5 receptů na rychlou a zdravou snídani

 Lípa pro pevné zdraví, klid a pohodu Lípa pro pevné zdraví, klid a pohodu

4 cviky pro pevnější prsa 4 cviky pro pevnější prsa

 Zdravě vypadající pleť není samozřejmost. Co (ne)dělat, abyste ji měla i vy? Zdravě vypadající pleť není samozřejmost. Co (ne)dělat, abyste ji měla i vy?

8 receptů na smoothie, které pomáhají zhubnout 8 receptů na smoothie, které pomáhají zhubnout

5 tipů, jak zpevnit svaly pánevního dna 5 tipů, jak zpevnit svaly pánevního dna

4 přírodní energetické nápoje na povzbuzení 4 přírodní energetické nápoje na povzbuzení

 Jak lidi zdvořile požádat o dodržování odstupu na veřejnosti Jak lidi zdvořile požádat o dodržování odstupu na veřejnosti

6 jednoduchých kroků k udržení dobrého zdraví vašeho těla 6 jednoduchých kroků k udržení dobrého zdraví vašeho těla

 Proč předstíráme v práci emoce Proč předstíráme v práci emoce

4 největší mýty o čokoládě 4 největší mýty o čokoládě

3 důvody, proč dát šanci menstruačnímu kalíšku 3 důvody, proč dát šanci menstruačnímu kalíšku

Komentáře

    Vložit nový komentář