3 rizika pro nastávající maminky
25. 06. 2019, Kategorie Zdraví a sport
481 shlédnutí

3 rizika pro nastávající maminky

Péťa Šolajová

Každý milující rodič se ze všech sil snaží, aby se jeho dítě mělo dobře. Prvorodičky to však mají o to těžší, že většinou ještě nevědí jistě, co mají od soužití s malým miminkem čekat. Jistě, obecné povědomí o potřebách toho malého tvorečka určitě mají, přesto se však najdou věci, které je mohou zaskočit. Tohle je několik z nich.

1) Novorozenecká kolika

3 termíny, které by si měla osvojit každá nastávající maminka

Novorozená miminka často trpí na bolesti bříška. Laicky řečeno je prostě trápí prdíky, které správně neodchází z bříška. Příčina tohoto problému není úplně jasná, může však souviset s tím, že dětská trávící soustava zatím není úplně vyvinutá. Co však na koliku naopak vliv nemá je to, zda pije miminko mateřské nebo umělé mléko. Nemusíte se proto umělé výživy bát. Stejně tak výskyt koliky neovlivňuje ani to, jestli si z porodnice přinesete holčičku nebo chlapečka.

Co na bolavé bříško pomáhá? Často se doporučuje, aby kojící maminky vyloučili ze své potravy jídlo obsahující kravské mléko. Dále můžete miminku masírovat bříško olejíčkem, nahřívat mu jej, podávat miminku probiotika a případně i speciální kapičky proti nadýmání (např. Espumisan, Lefax, Sab simplex).

2) Laktační krize

3 termíny, které by si měla osvojit každá nastávající maminka

Kojení se sice může zdát, jako něco naprosto přirozeného, opak je ale pravdou. Nejedna maminka vám jistě potvrdí, že kojení je pořádná věda. Zpočátku je často nepříjemné, mnohdy až bolestivé, a provází jej i další problémy. Je také nutné miminko k bradavce přikládat správným způsobem (existuje řada kojících poloh, každé ženě vyhovuje jiná).

Z tohoto důvodu je lepší počítat s tím, že kojení mohou provázet problémy. Je dobré zjistit si předem telefonní číslo na laktační poradkyni, podívat se, kde se ve vašem městě dají sehnat kojící kloboučky, chladící polštářky a hojící mastičky, případně i odsávačka mléka. Tyto drobnosti vám totiž mohou pomoci kojení zachránit.

3) Poporodní deprese

3 termíny, které by si měla osvojit každá nastávající maminka

Máte pocit, že se vás poporodní deprese nemůže dotknout? Mějte na paměti, že jde o onemocnění, které postihuje 1 z 5 maminek! A jde přitom i o takové ženy, které se na miminko těšily a dlouho se o něj snažily. Je to zkrátka nemoc, která si nevybírá. Projevuje se velmi nepříjemnými stavy zoufalství, strachu, pocitem selhání, případně i ztrátou chutě k jídlu. Nejpalčivější ovšem je, že maminky často cítí zášť vůči svému miminku.

Určitě proto nepodceňujte to, že se delší dobu po porodu necítíte dobře. Pokud si budete připadat špatně i po skončení šestinedělí, neváhejte se obrátit na odborníka s prosbou o pomoc. Určitě se vám díky tomu uleví.


Čekáte miminko? Pak si nenechte ujít článek 4 rady, jak si co nejvíc zpříjemnit těhotenství.

Oblíbené články

15 skvělých rad, jak se dožít vysokého věku! 15 skvělých rad, jak se dožít vysokého věku!

 Jak si poradit, když vás skličuje podzimní úzkost Jak si poradit, když vás skličuje podzimní úzkost

6 jednoduchých kroků k udržení dobrého zdraví vašeho těla 6 jednoduchých kroků k udržení dobrého zdraví vašeho těla

 Jaká rizika může mít pomalá chůze pro naši dlouhověkost Jaká rizika může mít pomalá chůze pro naši dlouhověkost

 Proč jsou fermentované potraviny tak důležité pro vaše zdraví Proč jsou fermentované potraviny tak důležité pro vaše zdraví

7 cviků v sedmi minutách pro hubenější stehna 7 cviků v sedmi minutách pro hubenější stehna

25 nejlepších způsobů jak se zbavit tuku na bříšku 25 nejlepších způsobů jak se zbavit tuku na bříšku

3 způsoby, jak lépe usínat 3 způsoby, jak lépe usínat

5 výhod ekolahví 5 výhod ekolahví

4 přírodní energetické nápoje na povzbuzení 4 přírodní energetické nápoje na povzbuzení

15 způsobů, jak přirozeně snížit hladinu cukru v krvi na zdravou úroveň 15 způsobů, jak přirozeně snížit hladinu cukru v krvi na zdravou úroveň

5 důvodů, proč se stát příznivcem obuvi barefoot 5 důvodů, proč se stát příznivcem obuvi barefoot

13 pádných důvodů, proč meditovat každý den 13 pádných důvodů, proč meditovat každý den

5 signálů, že jste se ponořili do hluboké meditace 5 signálů, že jste se ponořili do hluboké meditace

Komentáře

    Vložit nový komentář